אם לא מציינים לפסקי הגרע"י והילקו"י - מטעים בהלכה ומכשילים את הרבים

אם אנשי הרב עובדיה נפגעים מכזה דבר, אנשי הרב משאש גם צריכים להפגע ממהדורות אחרות של משנ"ב שחרטו על דגלם שהמשנ"ב שלהם מייצג
את מכלול הדעות המכרזיות בציבור הספרדי, והשמיטו את דעת הרב משאש ופסקי חכמי המערב, (לדוג' משנ"ב מאורות),
משנ"ב תפארת לא מציג שהוא מייצג את "כל" הדעות המרכזיות.
אלא כותב שמציג ד' דעות מרכזיות.
 
כל הדמגוגיה של תנסה לשאול לא שייכת.
כולם יודעים ומביאים מהגינת ורדים ועוד רבים.
מתשובות בגניזה הקהירית או להסתמך על כל מיני דברים, לא כולם אחזו מזה.
הרב ממצרים זה לא הגניזה הקהירית.
הכוונה לרבי רפאל בן שמעון בעל הנהר מצרים.
 
הרב עובדיה הסתמך על תשובות מהגניזה הקהירית או לא?
לפי האמור במצורף, התשובה היא "לא"!!!
 
משנ"ב תפארת לא מציג שהוא מייצג את "כל" הדעות המרכזיות.
אלא כותב שמציג ד' דעות מרכזיות.

"תפארת" זו מהדורה אחרת והם מביאים את מרן הגר"ש משאש, זאת הרשימה שלהם: פרי חדש, ברכי יוסף ומחזיק ברכה, מאמר מרדכי, מטה יהודה, שולחן גבוה, רוח חיים, יפה ללב, שדי חמד, זכרונות אליהו, שו"ת רב פעלים, בן איש חי, תורה לשמה, כף החיים, שואל ונשאל, שמחת כהן, ישכיל עבדי, שו"ת תבואות שמ"ש ושמש ומגן, שו"ת יביע אומר ויחוה דעת, חזון עובדיה, אור לציון, ילקוט יוסף, תורת המועדים, שו"ע המקוצר, שופר בציון, קדוש בציון, ופסקי הגר"מ מאזוז.

ומסתבר שהתכוונת ל"מאורות", אבל התירוץ שלך לא ברור. עצם העובדה שבחרו מספר דעות והחליטו שהן "מרכזיות" והזיזו את השאר הצידה, היא זלזול מוחלט באותן דעות שלא הביאו, ואפשר לקרוא לזה "מכשול והטעיה" על אותו מטבע של בדיחה.
 
והנה משהו שכתב בעצמו, לא שמועות:

הביאו לעיל, וזה לא סותר את מה שאמר שהיבי"א הוא מראי מקומות. פירוש הדבר שלדידו אין שמץ חשיבות לפסקיו, רק אפשר לעיין בספרו כליקוט יפה של מראי מקומות.
 
יש תיעוד שהוא מקבל בחיבה? מעניין לראות. היום הכל מתועד.
יש תיעודים שמקבל ומעיין.
איך הגרח"ק הראה חיבה לספר איני יודע.
אם מישהו יכול להביא תיעוד של ספר שמקבל בחיבה, אני אעלה תיעודים שמקבל ילקו"י ונראה אם זה נראה בחיבה.
[איני בא לומר שקיבל בחיבה, כי כאמור איני יודע איך אפשר לראות את חיבתו].
 
אתה מגיב באיחור. כבר העלו כאן וידאו שמקבל ילקוט יוסף, אפשר לומר אפילו בעוינות מופגנת, מעיין אך ורק בדף השער, נמנע במתכוון מלקרוא את ההקדשה של המחבר (כתב לי מישהו בפרטי: מנסים להעביר את הדף לפחות פעמיים ורבי חיים מחזיר לדף השער), אחרי כמה שניות ארוכות של שתיקה דוחקים בו לומר כמה מילים, אומר ברכה והצלחה.
 
עיון בספר עצמו ולא רק בדף השער, וכו'.
אם זה נקרא אצלך קיבלת בחיבה, אז הנה.
lk.jpg
mg.jpg
לדידי אין זה אומר גלום לגבי חיבתו.
וכאמור איני יודע איזה ספר קיבל בחיבה ואיך זה נראה.
ודאי שדעתו על הרב עובדיה וכו' לא היתה מהחיוביות, מאידך קיבל את בניו כל אימת שהגיעו אליו. לא אומר בחיבה, אבל קיבל.
 
אם זה נקרא אצלך קיבלת בחיבה, אז הנה.

אתה רואה כאן חיבה?

אתה פשוט נתלה בכל עלה נידף כדי להמציא המצאות שקיבל ספר בחיבה והערצה וזרח מאושר. זה לא המקרה. דחפו לו ספר ליד, עיין בו קלות, ותו לא.

כשעושים כתבה בעיתון המפלגתי, אפשר לספר סיפורים לציבור והוא יאמין לכל מה שימכרו לו. בפורום זה יותר קשה.
 
ראשי תחתית