אחים של הראש"ל הושפעו מסידורו שיצא ראשון, ולא טרחו לבדוק כל המצאותיו.
אני אמרתי שלגירסא זו אין מקור לא בדברי אביו, בכתובים, ולא בדברי הפוסקים,
אתה אומר לי שיש בסידור יחוה דעת? מה רוצה?
אגב, סידור אמרי פי עבר כו"כ מהדורות, וקשה לי להאמין שבמהדורת תשל"ו שהיא הראשונה כמדומני נכנס שיבוש זה.
הגרב"צ אבא שאול, של נעליך מעל רגליך בזמן שאתה מזכיר את שמו בחדא מחתא עם שינוים בסידור
הלא יודעי כל שער עירו בישיבת פורת יוסף כמה כאב לו שהגיעו הסידורים החדשים של "אור ודרך" כמה כאב לו ולחכם יהודה
עד שאמרו כמה פעמים להוציא סידורים אלו מביהמ"ד על ששינו את המנהוג והמקובל [עדות הגר"ד פנירי צמאהבת שלום, הגר"מ שוע, אהבת שלום והג"רי ברכה ראש הישיבה ועוד ועוד].
איני יודע אם היה משהו הלכתי שכאב לחכם יהודה וחכם בן ציון יותר מהשינוים בסידור, כאב להם מאוד
שאלו את חכב"צ הלא יש גירסאות וכו' היה צוחק
תלך לגניזה שמה בשמגר, [שהוא מצביע בידו] תמצא גירסאות חדשות בלי סוף
כמה חכם יהודה היה כואב ומזכיר את הסידור של צ, מנצור שיו"ל פעם ראשונה בהסכמת כל גדולי א"י ותלמידי הבא"ח "שכ' הסכמות שהגיהו את הסידור"
וחכם יהודה היה אומר שחבל שהורידו ההסכמות, וכו' והמה צפו מה שיקרה עם הגירסאות בציבור הספרדי עוד כמה שנים מה שאכן התממש ואכמ"ל.
נחזור לענין שלנו,
הגירסא שהמציא הראש"ל וציפינו, אין לה מקור לא בקדמונים ולא בכתבי אביו, והוא חידש מדעתו ע"פ הגרח"פ. וזה זכותו. אבל כדאי לדעת ההיסטוריה, ולא כל דבר לתלות באחרים.