אשמח לקבל עזרה ממי שיכול להבהיר לי בענין איסור כהן להיטמא למת מה שהוקשה לי שבוע שעבר
הנה ידוע באחרונים שחידשו ב' חידושים
א. איסור כהן להיטמא למת אינו דוקא באם הי' טהור ונטמא למת אלא האיסור הוא על עצם המעשה של התקרבות למת והיינו גם בנגע ולא נטמא. ואחד ההוכחות מאיסור להיטמא לגוסס.
ב. ועוד חידשו בלאו דלא יבוא באהל המת שיסוד לאו זה הוא גם באופן שלא נטמא בפועל למת אלא החיוב על כניסה לאהל המת.
מעתה אני בא ושואל ב' שאלות
א. מה יענו לשיטת הראב''ד שס''ל שהיום שכולם טמאי מתים אין חיוב על כהן שנטמא למת, או אף איסור לא מהתורה ולא מדרבנן, תלוי איך לומדים את דבריו.
ואנכי לא הבנתי, מאי איכפת לן שכולם טמאי מתים, והרי כנ''ל יש מקום לאסור ולחייב על לאו של טומאה גם בלי שנטמא למת בפועל. או בלאו של לא יבוא באהל המת גם אם לא נטמא.
ב. מה יענו לשיטת ר''ת שמובא ברא''ש שס''ל שאם נטמא למת אזי יכול ומותר לו להיטמא לעוד מתים באותו היום, ורק למחרת אסור כי מוסיף יום אחד לטומאה.
ואני שואל, מדוע אין חיוב ואיסור גם באותו יום בין על לאו של טומאה ובין על לאו של לא יבוא, שהרי גדר האיסור הוא גם בכה''ג שלא נטמא בפועל למת.
וכל זה לא זכיתי להבין ולא מבין מדוע אין אף אחד ששואל שאלות פשוטות אלו
אלא ברור שחסר לי ידיעות פשוטות בענין שיבהירו לי את המצב.
תודה לכל העוזרים בזה בכל אופן שיהי'. מראה מקום או ביאור לנכון, היכן אני טועה כאן בשאלה.
הנה ידוע באחרונים שחידשו ב' חידושים
א. איסור כהן להיטמא למת אינו דוקא באם הי' טהור ונטמא למת אלא האיסור הוא על עצם המעשה של התקרבות למת והיינו גם בנגע ולא נטמא. ואחד ההוכחות מאיסור להיטמא לגוסס.
ב. ועוד חידשו בלאו דלא יבוא באהל המת שיסוד לאו זה הוא גם באופן שלא נטמא בפועל למת אלא החיוב על כניסה לאהל המת.
מעתה אני בא ושואל ב' שאלות
א. מה יענו לשיטת הראב''ד שס''ל שהיום שכולם טמאי מתים אין חיוב על כהן שנטמא למת, או אף איסור לא מהתורה ולא מדרבנן, תלוי איך לומדים את דבריו.
ואנכי לא הבנתי, מאי איכפת לן שכולם טמאי מתים, והרי כנ''ל יש מקום לאסור ולחייב על לאו של טומאה גם בלי שנטמא למת בפועל. או בלאו של לא יבוא באהל המת גם אם לא נטמא.
ב. מה יענו לשיטת ר''ת שמובא ברא''ש שס''ל שאם נטמא למת אזי יכול ומותר לו להיטמא לעוד מתים באותו היום, ורק למחרת אסור כי מוסיף יום אחד לטומאה.
ואני שואל, מדוע אין חיוב ואיסור גם באותו יום בין על לאו של טומאה ובין על לאו של לא יבוא, שהרי גדר האיסור הוא גם בכה''ג שלא נטמא בפועל למת.
וכל זה לא זכיתי להבין ולא מבין מדוע אין אף אחד ששואל שאלות פשוטות אלו
אלא ברור שחסר לי ידיעות פשוטות בענין שיבהירו לי את המצב.
תודה לכל העוזרים בזה בכל אופן שיהי'. מראה מקום או ביאור לנכון, היכן אני טועה כאן בשאלה.