אשמח לשמוע חוות דעת הרבנים בנידון זה
הנה מרן היביע אומר התיר מאכל זה מטעם שלא נעשה איסור באוכל עצמו
והנה הראש"ל הגר"י יוסף אמר מספר פעמים בשיערו שדין זה הוא באוכל שהגיע מחוץ לתחום וכך הסביר את דעת אביו הגדול זיע"א
והוא תימא גדולה ועצומה מדברי מרן השו"ע סימן תה ס"ט כתב מפורש שאוכל שהגיע מחוץ לתחום אסור באכילה.
והגר"י יוסף רצה לתרץ שכל מה שאסר השו"ע מאכל שהגיע מחוץ לתחום היינו משום שרבנן החמירו בזה יותר משל תורה וכפי שכתב הרב המגיד.
ולפי"ז תי' עיין בשיעור המצ"ב גליון 430 שהיכא שיש גם איסור תורה משום שנסעו ברכב אין אין כלל זה שהחמירו יותר משל תורה.
אולם לכאו' מרן היבי"א זצוק"ל בעצמו כתב ע"פ הרב המגיד שכל ההיתר הוא רק בתוך התחום אבל מחוץ לתחום אסור.
מצרף דברי מרן בחזו"ע בעניין שכתב לאסור בהכי, ואח"כ ממשיך לדון בדברים אחרים.
ובעיקר משום שהרה"מ עצמו איירי שעבר איסור תורה של טילטול ד"א ברה"ר
וא"כ ברור שכל ההיתר הוא רק בתוך התחום
וזה תמיהה רבתי וגם נפק"מ למעשה האם מחוץ לתחום יש על מי לסמוך להקל
הנה מרן היביע אומר התיר מאכל זה מטעם שלא נעשה איסור באוכל עצמו
והנה הראש"ל הגר"י יוסף אמר מספר פעמים בשיערו שדין זה הוא באוכל שהגיע מחוץ לתחום וכך הסביר את דעת אביו הגדול זיע"א
והוא תימא גדולה ועצומה מדברי מרן השו"ע סימן תה ס"ט כתב מפורש שאוכל שהגיע מחוץ לתחום אסור באכילה.
והגר"י יוסף רצה לתרץ שכל מה שאסר השו"ע מאכל שהגיע מחוץ לתחום היינו משום שרבנן החמירו בזה יותר משל תורה וכפי שכתב הרב המגיד.
ולפי"ז תי' עיין בשיעור המצ"ב גליון 430 שהיכא שיש גם איסור תורה משום שנסעו ברכב אין אין כלל זה שהחמירו יותר משל תורה.
אולם לכאו' מרן היבי"א זצוק"ל בעצמו כתב ע"פ הרב המגיד שכל ההיתר הוא רק בתוך התחום אבל מחוץ לתחום אסור.
מצרף דברי מרן בחזו"ע בעניין שכתב לאסור בהכי, ואח"כ ממשיך לדון בדברים אחרים.
ובעיקר משום שהרה"מ עצמו איירי שעבר איסור תורה של טילטול ד"א ברה"ר
וא"כ ברור שכל ההיתר הוא רק בתוך התחום
וזה תמיהה רבתי וגם נפק"מ למעשה האם מחוץ לתחום יש על מי לסמוך להקל