פאה נכרית - בעד ונגד

מ"מ אסור לך להוציא שם רע על בן אדם כאשר אתה רק משער השערות

כל בר דעת יראה אם מדובר ב"השערות" או בספר שלא קיים בשום מקום, לא באוצר החכמה ולא בספריה כלשהי, ומחבר שאינו קיים (מלבד שהדברים שהמציא בשם הספר המדומיין תואמים הפלא ופלא את מה שהוא כותב בספרו ובכל מקום בו הוא כותב).

ומהשערות לא מוציאים שם רע על בן אדם

הפוסל במומו פוסל, ויותר מכך (כי במקרה זה לא מדובר ב"הוצאת שם רע"). הרב נהוראי אוחנה עצמו הוציא שם רע על מח"ס חן וכבוד, כמה וכמה פעמים בספרו, מלבד הלשון הזולה והמכוערת בה השתמש (ולא רק כלפיו אלא גם כלפי גדולי עולם).

להלן כמה דוגמאות:


1.jpg

אותו "חדוות יהושע" לא קיים כלל בספר חן וכבוד ואולי היה קיים באחת המהדורות העתיקות, וגם לא "סיים כיעב"ץ לאסור" אלא רק הפנה את הקורא לעיין ביעב"ץ, כשלפני כן הוא ציטט את כל הפוסקים המתירים.

גם בהערה הבאה לא נגע ולא פגע והוציא שם רע, וכל הטקסט מובא בספר חן וכבוד:

2.jpg

והנה לא יאומן כי יסופר, הוא כותב "השמיט סיום דבריו, דמסיק כבאר שבע". המעיין בדבריו של ה"בארות אברהם" במקור, לא יבין איך הגיע הרב נהוראי אוחנה למסקנה הזויה כזו, שהוא מסיק כבאר שבע. שהרי סיום דבריו הוא "ועיין מה שכתב בגליון הש"ס..." שזוהי הפניה לדבריו של השלטי גיבורים במה שכתב שם להתיר פאה.

אבל כאשר רואים מה כתב הרב נהוראי אוחנה באתר האינטרנט שלו (העתקה מספרו "זהב לבושה"), מבינים מה "הושמט" לטענתו בספר חן וכבוד...

המצאה.jpg

הרב אוחנה המציא עוד כמה מילים בשם הבארות אברהם: "ושם בהערות כתב דהלכה כבאר שבע"... (דבר שאינו נכון גם עובדתית, גם הבארות אברהם התכוון למה שכתב הש"ג, ולא למה שהוסיף עליו הרב ישעיה פיק). וזה הספיק לו להוסיף אותו לרשימת האוסרים, למרות שכתב במפורש "בוודאי יש להתיר".

וכך על הדרך, המצאות על גבי המצאות לאורך כל הרשימה המשעשעת הנ"ל, וכנראה זה לא הוא, רק העוזרים והמקורבים כתבו בשמו...

ועוד הזיה כתב בספרו "זהב לבושה", על "הקונטרס" (רק 600 עמ'...) חן וכבוד:
6.jpg
המעיין בספר חן וכבוד יראה שלא מיניה ולא מקצתיה, ולא הושמט שום דבר. ואדרבה, הדברים הללו מדברים בעד עצמם.

5.jpg
 
ויש עוד כמה דוגמאות להוצאת שם רע מצידו של הפוסל במומו, רק שאין לי זמן כעת לעבור על כל דבריו והזיותיו.

"וכל הקטע הנוכחי הושמט במתכוון בקונטרס חן וכבוד"...

3.jpg

והנה הקטע במלואו בספר חן וכבוד:

הרב פצינר.jpg
 
נערך לאחרונה:
ואם נתבונן בקטע האחרון, נבין עד כמה יש כאן חוכא ואיטלולא (בנוסף להוצאת שם רע) מצידו של הרב נהוראי אוחנה.

כי בדבריו שלו עצמו השמיט את עיקר דבריו של הרב פצינר, במשפט המודגש לעיל, "אבל באמת יש הוכחה משם דמותרת לגמרי ואף לצאת לרה"ר" (ניתן לראות קטע זה מתנוסס באתרו לתפארת), וכתב "אבל באמת יש הוכחה וכו'"... ומה שכתב הרב בסוף דבריו "כדאי לעמוד על דעתו של הערוך" (שאין זה הערוך כלל, כנ"ל), מזה הבין ש"מסיים כדברי הערוך" וצריך למנותו עם האוסרים פאה...

ותוך כדי דיבור הוא מוכיח את המשמיט במתכוון כאשר בפועל כלל לא השמיט. אין ליצנות גדולה מזו.
 
ההאשמות נגד הרב אוחנה נראות על פניו כמשכנעות, על ארץ השלום וכו'.
האם רק בהלכות צניעות יש דברים כאלו בספריו או גם כשהוא עוסק בהלכות בורר?
(יש לי את השו"ת שלו רחשי לב, אבל לא בדקתי את מקורותיו בפנים. השאלה האן זה רק בנושא זה שהוא "חם עליו" או שבאופן כללי אי אפשר לסמוך על מה שמביא?)
 
ההאשמות נגד הרב אוחנה נראות על פניו כמשכנעות, על ארץ השלום וכו'.
האם רק בהלכות צניעות יש דברים כאלו בספריו או גם כשהוא עוסק בהלכות בורר?
(יש לי את השו"ת שלו רחשי לב, אבל לא בדקתי את מקורותיו בפנים. השאלה האן זה רק בנושא זה שהוא "חם עליו" או שבאופן כללי אי אפשר לסמוך על מה שמביא?)
אני עברתי קצת על השו"ת שלו ודוקא נהנתי מכמה מדבריו שכתב בטוב טעם בבקיאות ובעיון, וכמובן שיש הערות וכמו על כל ספר, אבל לגבי הפאה גם אני ראיתי כמה דברים תמוהים, מה נעשה זה נושא רגיש שקשה לדבר אתו אפי' עם ת"ח כמעט כמו "הפפושדו"...
 
אני באופן אישי לא בדקתי אחריו אלא בספר הנ"ל. וכאן יש קונטרס המתייחס לדבריו באחד הפרקים שם. אולם מהדברים שהוא כותב, וגם מהדיונים עמו בפורומים, נוצר הרושם שמדובר בחסר הבנה בסיסית, באופן שמאוד קשה לנהל עמו דיון, וגם נוטה מאוד לסלף ולהמציא. ופשוט שכל מה שכותב טעון בדיקה, וכל מקור שמציין צריך לפתוח בפנים.
 
כבר דנתי עם מחבר הקונטרס (הרב גלינסקי) באריכות מופלגת ופרכתי כל מה שכתב, יעויין שם. ובתחילה כאשר דנתי עמו בתחילה היה לי רושם שהוא אחד שרוצה ללמוד ואף מסוגל לשנות את דעתו, לאחר מכן התברר לי שהוא שטוף מוח ואחוז התלהבות ג'יהאדיסטית לעקור את שורש הסיטרא אחרא המעכב את ביאת משיח צדקנו, שהוא כמובן הפאה. ושיא השיאים היה כאשר דיברתי איתו בפרטי על מח"ס "זהב לבושה" שהמציא לשונות של ראשונים כדי להוכיח כביכול שטעם איסור הראש הוא משום פריצות, והוא הגיב על זה ש"בטעות היה לו אי דיוק קל..." וכך גם התייחס לזיוף החמור שנעשה בחתימת הגרמ"י לפקוביץ (יעויין שם באשכול) שהוציא מכתב חריף על כך.
רק בשביל הרקורד, הוכחתי שם שלא היה שום זיוף במכתב הגרמ"י ליפקוביץ, כמו שיראה המעיין

גם חיפוש על השם "מניצבורג" מוביל לשו"ת עזרת ישראל המוזכר רק ב... חיבוריו של אותו מחבר.
מוזר מאד לומר שמדובר בזיוף, הנה הקטע השלם:
1743957302325.png
 
רק בשביל הרקורד, הוכחתי שם שלא היה שום זיוף במכתב הגרמ"י ליפקוביץ, כמו שיראה המעיין

המעיין יראה שיש שם זיוף מבהיל, ולא הוכחת שום דבר. כבר כתבתי לך שם על זה.

הגרמ"י במכתבו מעיד שמטרת הפשקוויל היתה לחזק נשים שממילא נוהגות במטפחת ע"פ אמותיהן, שיכסו כראוי ולא כפי שנפרץ לרוב.

אבל הפשקוויל המזוייף שפורסם בחתימתו מדבר על ענין אחר לגמרי, חיזוק ועידוד מעבר מפאה למטפחת. אם אינך רואה זאת, אתה עיוור לגמרי.

הגרמ"י כותב שדעתו היפך המכתב - והוא סובר שהתעמולה לעבור מפאה למטפחת מזיקה ליסודות הצניעות!

ואתה טוען בתמימות מופלגת שהפשקוויל לא מזוייף.

כיצד חתם על פשקוויל לעודד מעבר מפאה למטפחת?
 
מוזר מאד לומר שמדובר בזיוף, הנה הקטע השלם:

ומה מצאת ב"קטע השלם"?

מכל מקום, זהו ענין שולי שכתב הכותב בפורום אוצה"ח, שחיפש את השם מינצבורג ומצאו בספרו של הנ"ל המפנה לשו"ת שלא קיים. ובין אם זה מוזר או לא מוזר, אשמח אם תתייחס לזיוף עצמו:

א. לא ידוע על רב בשם כזה (דוד ליב מניצבורג).

ב. לא ידוע על ספר כזה.

ג. לא ידוע על התואר "ראב"ד הונגריה".

ד. הוא מזכיר מאירי שנדפס רק בתש"ז.

ה. מכנה את הרי"ף ריא"ף כדרך הספרדים.

ו. הביטוי אחהמ"ח גם הוא מצוי אצל הספרדים (ובשינוי: אחהמ"ר).

ז. המילים "פשט לשון הראשונים שטעם שאסרה תורה פריעת ראש באשה משום צניעות" (וכאן מופיעים ראשונים שאין להם שום קשר, חוץ מהריטב"א שיש לו קצת קשר) זהו סגנונו של המחבר בכל מקום בו הוא כותב על זה.

ח. גם ההמצאה "ובקרא לא כתיב אלא טעמא שהתנאתה בשערותה שלא בצניעות, והתורה מגנה אותה על כך" (כאשר בפסוק לא כתוב מאומה... ובגמ' בסוטה דף ח' כתוב להיפך, שהתנאתה בכיסוי).

ט. גם ההמצאה ששלטי הגיבורים התיר רק בחצר, כל זה סגנונו של המחבר בעצמו.

י. גם מה שציטט שדי חמד, לא הבין מה כתב (כבר כתבתי לעיל על חוסר הבנתו), כי השדי חמד מדבר על גילוי שיער הראש עצמו, שעוון זה מביא מגיפה (שגילו אז שתי אצבעות בקצה ראשן, מה שהרב עובדיה התיר).

יא. השדי חמד שציטט הנ"ל כולל הסלט שעשה בשמו בין גילוי ראש לבין פאה, מופיע בעמ' 41 בספר נוסף שהמציא: "משנת יחיאל". וגם "ראב"ד הונגריה" וספרו שלא היה ולא נברא, גם הוא מוזכר שם, בספר המופלא שכתב הליצן השמש המקורב והעוזר...
 
המעיין יראה שיש שם זיוף מבהיל, ולא הוכחת שום דבר. כבר כתבתי לך שם שאתה לא רחוק מהרב אריה גלינסקי בגישתך המבהילה והמזעזעת לנושא זה.

הגרמ"י במכתבו מעיד שמטרת הפשקוויל היתה לחזק נשים שממילא נוהגות במטפחת ע"פ אמותיהן, שיכסו כראוי ולא כפי שנפרץ לרוב.

אבל הפשקוויל המזוייף שפורסם בחתימתו מדבר על ענין אחר לגמרי, חיזוק ועידוד מעבר מפאה למטפחת. אם אינך רואה זאת, אתה עיוור לגמרי.

הגרמ"י כותב שדעתו היפך המכתב - והוא סובר שהתעמולה לעבור מפאה למטפחת מזיקה ליסודות הצניעות!

ואתה טוען בתמימות מופלגת שהפשקוויל לא מזוייף.

כיצד חתם על פשקוויל לעודד מעבר מפאה למטפחת?
נשאיר את ההכרעה בנידון להמעיינים.
 
יש אפשרות לקבל את הקובץ של הספר חן וכבוד (היה לי ונעלם)
 
שאין שום סיבה שמישהו יזייף שם של ספר, כשכל הזיוף כולל ציון אליו בתוך רשימה ארוכה של מראי מקומות

ומה הסיבה לדעתך שהוא יכתוב רשימה של 265 פוסקים שאוסרים פאה, שרובם בכלל מתירים, ועל צבאם יוסיף עוד פוסק מזוייף?

בכל אופן לא עסקינן כאן במניעים של אנשים הזויים, עסקינן בעובדות. אם מצאת שו"ת כזה שנקרא "עזרת ישראל" מניצברג, לחיי (בכל אופן אין נפק"מ לנדון...)
 
מי אמר שנפטר קודם שנת תש"ז?
[שאר השאלות אינם הוכחות לכלום]

לא יודע, וגם אני לא כתבתי את הדברים הנ"ל, אלא כותבים בפורום אוצה"ח שתרמו "דברים מוזרים" לסיפור הנ"ל.

מבחינתי ההוכחה הכי גדולה שהפוסק שלא קיים כותב בספר שלא קיים את הדברים שהרב נהוראי אוחנה המציא בעצמו או חוזר עליהם בכל הזדמנות.

אבל אתה כבר הוכחת יכולת מופלאה של טמינת הראש בחול, לכן אינני מתפלא שמבחינתך כל השאלות אינן הוכחה לכלום.
 
מבחינתי ההוכחה הכי גדולה שהפוסק שלא קיים כותב בספר שלא קיים
על זה גופא אנו דנים
אבל אתה כבר הוכחת יכולת מופלאה של טמינת הראש בחול, לכן אינני מתפלא שמבחינתך כל השאלות אינן הוכחה לכלום.
האשמה זו יהיה שוה משהו כשבא ממי שאין לו אג'נדה חזקה בנושא
 
ראשי תחתית