האם לרדת מהארץ מחמת גזירת הגיוס?

  • יוזם הנושא יוזם הנושא אכסנאי
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
ציטוט מפי ח"כ דלל, היא ראיה דלילה.

אבל אין נפק"מ, כי זו היא גם דעת הגר"ע יוסף עצמו מפי חתנו הרב צ'יקוטאי (בשיחה לתלמידי ישיבת אמית מודיעין): "הרב עובדיה תמיד אמר: 'התורה קודמת להכול. ללמוד תורה זה העיקר, אבל אם אתה לא לומד תורה – לך תתגייס". ואם תאמר שהוא כיפה סרוגה ולא נאמן, כך העיד גם הרב אברהם יוסף, שאביו כעס עליו שהתגייס במקום ללמוד, אבל אם היה יודע שהמטרה שלו היא טובה (כי שולמית אלוני התלוננה אז בזמנו שבני הרב הראשי אינם משרתים בצה"ל) לא היה כועס.

ולמעשה דעת מועצת חכמי התורה (שפורסמה בתשפ"ד) מנוגדת לדעת הגר"ע עצמו, וכן המכתב בשנת תשס"א שפורסם בשמו.

לסיכום: גם הגר"ע יוסף, וגם הרב יצחק, וגם הרב דוד, סבורים שמי שאינו לומד צריך להתגייס (למקום ראוי כמובן), ובנו הרב אברהם התגייס בעצמו, ונכדיו התגייסו (לא למסלולים חרדיים) ועודד אותם משום "לא תפרוש מן הציבור..."

כמו כן העיד הרב יצחק בר חיים, רב עמותת נצח יהודה, מייסד הנח"ל החרדי ובוגר ישיבת חברון:

"ביקשתי מהרב עובדיה בזמנו, שיאמר במהלך שיעור שמי שלא לומד שיתגייס - והוא ענה שאינו יכול. לדברים שהרבנים לא תמיד יכולים לצערנו לומר בקול, אנחנו מקבלים את ברכת הדרך בשקט. היה לנו קל הרבה יותר אם היתה יוצאת הוראה מפורשת מביתם של הרבנים, אבל אנחנו צריכים לעשות את העבודה השחורה, בעדינות. אני לא שולל שמגמת הגיוס תלך ותתרחב, אבל התנאי הוא שקודם כל הצבא יהיה מקום שמתאים לבן תורה להיות בו".

ואם תתרץ תירוץ אוטומטי, שאין לו נאמנות כי הוא בעד הנח"ל החרדי, התשובה היא שאדרבה - כיום הוא נגד:

"בתחילת הדרך המענה שנתן הצבא היה אמיתי, אבל בהמשך מסמסו את כל ההבטחות שניתנו לנו. צבא עבורי הוא קדוש, תורה עבורי היא קדושה, ואני רוצה לאפשר למי שלא רוצה או יכול לשבת ללמוד באמת, בלי משחקים וקומבינות, לשרת את המדינה באופן שמותאם לאורחות חייו".
איך אתה אוהב להסתמך על שמועות בניגוד לדברים מפורשים, הביאו לעיל הסרטה שלו על נרד מהארץ.
הרב עובדיה חתום על המכתב המפורסם נגד הגיוס, גם למי שלא לומד תורה.
אבל כשצריך לנגח, אתה מראה בקיאות בכל עלוני ועיתוני המזרחי, וסומך עליהם סמיכה בכל כוחך, ודן בדבריהם, ממש סיני ועוקר הרים...
 
כנראה גם הגר"ע יוסף הוא "חרדי מודרני", כי אמר לנכדו שהעדיפות העליונה היא שישב וילמד תורה, ואם לא - שיתגייס (ואז עדיין לא היו מסלולים חרדיים כמו "חשמונאים" שזה כמעט ישיבה לפי מה שפורסם).

"הוא אמר לי שהתפיסה שלו שהתורה היא מעל הכל, ושאם אני לא לומד תורה אז בטח לתרום למדינה, כי אסור להיבדל מהקהל. הוא אמר לי 'מה שלבך חפץ בו זה הכי טוב, אבל איפה שיש הכי הרבה תורה'" (עדות נכדו). וכו' וכו'...


ציטוט מפי ח"כ דלל, היא ראיה דלילה.

אבל אין נפק"מ, כי זו היא גם דעת הגר"ע יוסף עצמו מפי חתנו הרב צ'יקוטאי (בשיחה לתלמידי ישיבת אמית מודיעין): "הרב עובדיה תמיד אמר: 'התורה קודמת להכול. ללמוד תורה זה העיקר, אבל אם אתה לא לומד תורה – לך תתגייס". ואם תאמר שהוא כיפה סרוגה ולא נאמן, כך העיד גם הרב אברהם יוסף, שאביו כעס עליו שהתגייס במקום ללמוד, אבל אם היה יודע שהמטרה שלו היא טובה (כי שולמית אלוני התלוננה אז בזמנו שבני הרב הראשי אינם משרתים בצה"ל) לא היה כועס.

ולמעשה דעת מועצת חכמי התורה (שפורסמה בתשפ"ד) מנוגדת לדעת הגר"ע עצמו, וכן המכתב בשנת תשס"א שפורסם בשמו.

לסיכום: גם הגר"ע יוסף, וגם הרב יצחק, וגם הרב דוד, סבורים שמי שאינו לומד צריך להתגייס (למקום ראוי כמובן), ובנו הרב אברהם התגייס בעצמו, ונכדיו התגייסו (לא למסלולים חרדיים) ועודד אותם משום "לא תפרוש מן הציבור..."
וכו' וכו'...
דעת מרן הגר"ע יוסף ברורה כדלפנינו במכתב כדאי לעיין היטב
1745860948796.png
 
למי שמעמיד עצמו כאינו יודע לפניכם הדברים [שפורסמו אף בתקשורת החילונית, ועשו מצב רציני].

אינו יודע?

כתבתי במפורש שסתר עצמו. מה זה קשור למה שאתה טומן ראשך בחול ומתעלם מדרשה מוסרטת ומפורסמת בכל כלי התקשורת?
 
דעת מרן הגר"ע יוסף ברורה כדלפנינו במכתב כדאי לעיין היטב

ברור כמו כל פשקוויל שיצא לאור בעשרות השנים האחרונות.

אם כבר, עדות בנו וחתנו עדיפות פי אלף.

לשיטתך יוצא שהרב יצחק חלק על אביו פעמיים.
 
כנראה גם הגר"ע יוסף הוא "חרדי מודרני", כי אמר לנכדו שהעדיפות העליונה היא שישב וילמד תורה, ואם לא - שיתגייס (ואז עדיין לא היו מסלולים חרדיים כמו "חשמונאים" שזה כמעט ישיבה לפי מה שפורסם).

"הוא אמר לי שהתפיסה שלו שהתורה היא מעל הכל, ושאם אני לא לומד תורה אז בטח לתרום למדינה, כי אסור להיבדל מהקהל. הוא אמר לי 'מה שלבך חפץ בו זה הכי טוב, אבל איפה שיש הכי הרבה תורה'" (עדות נכדו).

כמו כן בהקמת מסלול הנח"ל החרדי היו כמה וכמה מגדולי ישראל שתמכו.

במכתב עליו חתומים גדולי ישראל זצוק"ל - הגרש"ז ברוידא ראש ישיבת חברון, הגרא"י זלזניק ראש ישיבת עץ חיים, המשגיח הגר"ש וולבה, הגרח"פ שיינברג ראש ישיבת תורה אור, הגאב"ד הגר"נ קרליץ והגר"י אדלשטיין, נכתב, כי ביוזמה של הנח"ל החרדי ישנה תועלת לבחורים שאילולא מסלול זה היו מגיעים למקומות גרועים יותר, בצבא וב'רחוב', והם מברכים את מייסד הנח"ל החרדי.

וכך הם כותבים: "הנה הובאה לפנינו 'תכנית הצלה' לאותם בחורים שנפלטו מן הישיבות, ואין תורתם אומנותם, ומאחר שאנו מכירים את הרב ******* שליט״א משגיח בישיבת ***** ומנהל רוחני בבית המדרש 'דרך חיים' לבחורים יוצאי ישיבות קדושות ירושלים, ועמו עוד מספר עסקנים, אלו שנרתמו לענין, ומאחר שיודעים אנו את כוונתם הטהורה להרבות כבוד שם שמים, בפעילותם החשובה להציל בחורים אלו מרדת באר שחת, להחזירם לעולם התורה והישיבות, באנו לחזק ידיהם שתשרה שכינה במעשה ידיהם, ולא תצא ח״ו תקלה מתחת ידיהם, וכל הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל. ויהי נועם ה' וכו'".

על מכתב זה חתמו, כאמור, ראשי הישיבות הגרש"ז ברוידא, הגרא"י זלזניק והגרח"פ שיינברג זצוק"ל, חברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה.

הגאב"ד הגר"נ קרליץ חשש מהאפשרות שיהיו מי שיראו בכך מתן לגיטימציה להליכה לצבא, ולכן ביקש להוסיף קטע הסתייגות, שאין בדברים הסכמה לתכנית ושהכל כפוף לכך שיתייעצו עם גדולי ישראל על התנאים להפעלת המסלול.

וכך תיקן את המכתב: "אין אנו באים בזאת להסכים על כל התכנית הנ"ל, אך מאחר שיודעים אנו את כוונתם הטהורה להרבות כבוד שם שמים, בפעילותם החשובה להציל בחורים אלו מרדת באר שחת, להחזירם לעולם התורה והישיבות, ומכירים אנו בהם שלא יסורו ימין ושמאל מעצתם ומהכוונתם של גדולי ומאורי הדור, באנו לחזק ידיהם בברכת שמים, שתשרה שכינה במעשה ידיהם, ולא תצא ח"ו תקלה מתחת ידיהם, וכל הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל. ויהי נועם ה' וכו'". על המכתב, עם תוספת זו, חתמו הגאב"ד הגר"נ קרליץ והגר"י אדלשטיין, והמשגיח הגר"ש וולבה זצוק"ל.

הצג קובץ מצורף 3980הצג קובץ מצורף 3981
הבל הבלים
הוצאת שם רע על גדול הדור !
בושה !
אסור לסמוך על המזרחיסטים כי הם 100% ישקרו במה שקשור לאליל שלהם - צה"ל
 
כמו כן בהקמת מסלול הנח"ל החרדי היו כמה וכמה מגדולי ישראל שתמכו.

במכתב עליו חתומים גדולי ישראל זצוק"ל - הגרש"ז ברוידא ראש ישיבת חברון, הגרא"י זלזניק ראש ישיבת עץ חיים, המשגיח הגר"ש וולבה, הגרח"פ שיינברג ראש ישיבת תורה אור, הגאב"ד הגר"נ קרליץ והגר"י אדלשטיין, נכתב, כי ביוזמה של הנח"ל החרדי ישנה תועלת לבחורים שאילולא מסלול זה היו מגיעים למקומות גרועים יותר, בצבא וב'רחוב', והם מברכים את מייסד הנח"ל החרדי.

וכך הם כותבים: "הנה הובאה לפנינו 'תכנית הצלה' לאותם בחורים שנפלטו מן הישיבות, ואין תורתם אומנותם, ומאחר שאנו מכירים את הרב ******* שליט״א משגיח בישיבת ***** ומנהל רוחני בבית המדרש 'דרך חיים' לבחורים יוצאי ישיבות קדושות ירושלים, ועמו עוד מספר עסקנים, אלו שנרתמו לענין, ומאחר שיודעים אנו את כוונתם הטהורה להרבות כבוד שם שמים, בפעילותם החשובה להציל בחורים אלו מרדת באר שחת, להחזירם לעולם התורה והישיבות, באנו לחזק ידיהם שתשרה שכינה במעשה ידיהם, ולא תצא ח״ו תקלה מתחת ידיהם, וכל הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל. ויהי נועם ה' וכו'".

על מכתב זה חתמו, כאמור, ראשי הישיבות הגרש"ז ברוידא, הגרא"י זלזניק והגרח"פ שיינברג זצוק"ל, חברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה.

הגאב"ד הגר"נ קרליץ חשש מהאפשרות שיהיו מי שיראו בכך מתן לגיטימציה להליכה לצבא, ולכן ביקש להוסיף קטע הסתייגות, שאין בדברים הסכמה לתכנית ושהכל כפוף לכך שיתייעצו עם גדולי ישראל על התנאים להפעלת המסלול.

וכך תיקן את המכתב: "אין אנו באים בזאת להסכים על כל התכנית הנ"ל, אך מאחר שיודעים אנו את כוונתם הטהורה להרבות כבוד שם שמים, בפעילותם החשובה להציל בחורים אלו מרדת באר שחת, להחזירם לעולם התורה והישיבות, ומכירים אנו בהם שלא יסורו ימין ושמאל מעצתם ומהכוונתם של גדולי ומאורי הדור, באנו לחזק ידיהם בברכת שמים, שתשרה שכינה במעשה ידיהם, ולא תצא ח"ו תקלה מתחת ידיהם, וכל הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל. ויהי נועם ה' וכו'". על המכתב, עם תוספת זו, חתמו הגאב"ד הגר"נ קרליץ והגר"י אדלשטיין, והמשגיח הגר"ש וולבה זצוק"ל.
רק לידיעתך התומך הראשי הוא היה מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל.
וכיום התבאר אלף פעם בשם כל גדולי הדורות זצוק"ל ושיבדלח"ט, שאין הדברים נוגעים לימינו, והמציאות מוכיחה.
וכמעט מיותר להביא דברי הגר"י עדס בשם בנו של הגראי"ל שתמך אך ורק ב"מי שכמעט ומחלל שבת". ודו"ק.
 
איך אתה אוהב להסתמך על שמועות בניגוד לדברים מפורשים

עדות אישית של רב בישראל (וקל וחומר כמה עדויות) עדיפות פי אלף מפשקוויל שראוי לצור על פי צלוחית, שרבו גם רבו הזיופים בעניינים כאלה, וגם אם באמת חותמים - לעיתים עושים זאת מסיבות שונות ולא מחמת שסבורים כן באמת.
 
עדות אישית של רב בישראל (וקל וחומר כמה עדויות) עדיפות פי אלף מפשקוויל שראוי לצור על פי צלוחית, שרבו גם רבו הזיופים בעניינים כאלה, וגם אם באמת חותמים - לעיתים עושים זאת מסיבות שונות ולא מחמת שסבורים כן באמת.
מענין לאיזה עוד ענין אתה מחשיב אותם לרבנים?
ולמה דוקא לגבי חתמות של רבנים אתה מתרץ שעושים מסיבות שונות ולא שסבורים כך באמת.
ולגבי העדויות אתה לא אומר את אותו דבר...
 
רק לידיעתך התומך הראשי הוא היה מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל.

דוקא הגראי"ל שטיינמן סייג דבריו, והורה שיהיה זה רק לבחורים מקולקלים לגמרי.

אבל הגדולים הנ"ל שהבאתי חתימתם לעיל, חתמו בשופי על הקמת הנח"ל החרדי עבור כל מי שנפלט מהישיבה.

ומה שהיה עם הנח"ל החרדי לא קשור כעת לגדוד החשמונאים שהוא סיפור אחר לגמרי.
 
ברור כמו כל פשקוויל שיצא לאור בעשרות השנים האחרונות.

אם כבר, עדות בנו וחתנו עדיפות פי אלף.

לשיטתך יוצא שהרב יצחק חלק על אביו פעמיים.
אם כבר דברו על מלאי ביבורים/שיבושים...
לא יצא לזה כל הכחשה עד עצם היום הזה [בשעה 20:20]
ואתה מעדיף לסמוך על כל מיני שמועות מאנשים שאינם נאמנים בזו. ודי בזה...
מאידך דברים ברורים של הגר"י שהוקלטו...
 
וצ"ע גם בדעת הרב יצחק יוסף, שכן כתבה אחייניתו:

"אני אחיינית של הרב יצחק יוסף, בת אחותו, ודבריו פגשו אותי בעיצומה של תקופה קשה מנשוא. הייתי במעין תפילת נעילה ארוכה שנמשכה מיום שמיני עצרת לאורך חודשים רבים, בתחנונים לריבונו של עולם שלא יסגור את השער, ישמור על החטופים, ויגן על חיילי צה"ל הנלחמים בחירוף נפש להגנת עם ישראל, ובתוכם ילדיי שהיו מגויסים למלחמה (שני בנים וחתן קרביים, ובן ובת בתפקידי סייבר ומודיעין). התפללתי שהקב"ה ישלח רפואה לחיילים פצועים, שאת חלקם אנו מכירים מקרוב. לצערי הכרתי אישית גם כמה מהנופלים במלחמה.

בכאבי ניגשתי לביתו של הרב יצחק ושיתפתי אותו במחשבותיי. תיארתי לרב את התמיהה על טיעון "שבט לוי", דווקא בשל היות ילדיי משלבים ספרא וסיפא. ילדיי עשו חיל בבית המדרש, התמסרו בכל מאודם ללימוד התורה, עזבו את הלימוד בכאב והתגייסו לשירות משמעותי בצה"ל. הרב יצחק ענה לי שלוש תשובות. תשובתו הראשונה: דבריו על אי גיוס היו מכוונים רק לאלה שבאמת לומדים תורה, ולא לכלל החברה החרדית. השנייה: הרב יצחק הביע דאגה עמוקה לשלומם הרוחני של בני החברה החרדית אם יתגייסו. ותשובתו השלישית כללה בעצם את שתי הקודמות, בכך שהוא ממשיך את דרך אביו, הרב עובדיה יוסף זצ"ל, בנושא הגיוס. אכן, הרב עובדיה אמר דברים דומים ביחס לגיוס בני הישיבות, אך הזכרת הדברים בתקופה הנוכחית מעלה שאלה מוסרית קשה ביותר".

לאחר מכן ציטטה מדברי הגר"ע יוסף בדרשה בשנת תשס"ט: "צריך להעריך את הדבר הזה, לברך אותם… לראות חייל? צריך לנשק אותו! הוא מוסר את עצמו בשביל עם ישראל! הוא נותן לנו ללמוד תורה, נותן לנו להתפלל".
אחיינית מזחיסטית לא כלום, לעומת דבריו המפורשים של הרב ...
ואין שום קשר בין הערכה לחיילים מוסרי הנפש לבין עצם איסור הגיוס לצה"ל שהוא איסור גמור מכמה הבטיים הלכתיים, מלבד עצם ההתחברות לשלטון הרשע שכל מטרתו היא מרידה בהקב"ה ותו לא
שום רב (!) ליטאי וספרדי, לא תמך בגיוס חרדים, אלא שמי שכבר מתגייס ילך למקום חרדי, שהוכחו כמקומות רעים שמורידים לשאול תחתית, ומלבד שעון זה שהצבא נשלט ע"י רשעים ובידם החלטות של פיקו"נ זה גופיה סיבה לאסור גיוס מכל וכל, בלי שום צד להתיר (אולי רק מחשבים וג'ובניקים, על הצד שלא יהיו שם בעיות רוחניות) ומי שמתיר את זה, גס לבו בהוראה, שוטה רשע וגס רוח .

היום אסור מכל וכל, ויתכן שהוא ביהרג ואל יעבור, כיון שהוכח מעל כל ספק שאין הם חפצים כלל בגיוס חרדים, אלא בחילון וכדו' ויתכן דהוי גזירת שמד וממילא הוא ביהרג ואל יעבור אף בחטיבה חרדית
 
דוקא הגראי"ל שטיינמן סייג דבריו, והורה שיהיה זה רק לבחורים מקולקלים לגמרי.

אבל הגדולים הנ"ל שהבאתי חתימתם לעיל, חתמו בשופי על הקמת הנח"ל החרדי עבור כל מי שנפלט מהישיבה.

ומה שהיה עם הנח"ל החרדי לא קשור כעת לגדוד החשמונאים שהוא סיפור אחר לגמרי.
גם הגראי"ל לא פירש, ולכן הוצרך בנו להסבירו. ומסתבר שכוונה אחת לכל גדולי הדור... ובפרט אחר המציאות העולה מעל כל דמיון וכנ"ל.
 
מאידך דברים ברורים של הגר"י שהוקלטו...
תעלה את העלון ונראה...

הרב יצחק אמר פעמיים, גם בתחילת כהונתו וגם בסוף כהונתו (בצמוד למה שאיים לרדת מהארץ), שבחור שאינו לומד חייב להתגייס.

הדברים הוקלטו, הוסרטו, תומללו ונדפסו בעלון.

מה נקרא אצלך דברים ברורים ומה לא? מה שמתאים לך הם דברים ברורים?
 
עובדי האליל הציוני, פסולים להעיד בכל מה שקשור לצבא ומדינה, עדותם שווה כעפרא דארעא
 
אבל כשצריך לנגח, אתה מראה בקיאות בכל עלוני ועיתוני המזרחי, וסומך עליהם סמיכה בכל כוחך, ודן בדבריהם, ממש סיני ועוקר הרים...

אני לא מנגח אף אחד, אני מביא את דעת הרב יצחק יוסף כפי שאמר בעצמו בפיו ובלשונו מול קהל עם ועדה, כדרכי להזים שקרים וצביעויות שונות.

עלון השיעור השבועי הוא לא "עלוני ועיתוני המזרחי".
 
אגב ראיתי קונטרס מבית הראש"ל הגר"י ובו דברים ברורים. [ואינו תח"י, אך היה הרבה בבתי מדרשות].
 
ראשי תחתית