האם לרדת מהארץ מחמת גזירת הגיוס?

  • יוזם הנושא יוזם הנושא אכסנאי
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
הבאתי לעיל רשימה ארוכה של רבנים ליטאים, אליהם מצטרף גם הגר"ע יוסף ע"פ עדות חתנו הרב צ'יקוטאי, והרב יצחק בר חיים מקים הנח"ל.
צ'יקוטאי פסול לעדות בנושא הנ"ל כדנתבאר
וכבר ביארתי שלא יתכן הלכתית להסכים לגיוס לצבא שמנוהל ע"י פוקרים רשעים שופכי דמים
ושאותם שר"י יחליטו בשאלות מבצעיות של פיקו"נ
ומיום עמדי על דעתי שום משובש בעל דעות משובשות לא הצליח לפתור לי הבעיה הנ"ל, למרות ששאלתי כן לעשרות עשרות (ואולי מאות) מבעלי ההשקפה העקומה

האם מישהו היה מסכים למסור את בנו לצבא שמנוהל על ידי אנטישמיים ? המשל דומה לנמשל
 
וכבר ביארתי שלא יתכן הלכתית להסכים לגיוס לצבא

מזל טוב על הביאור, כנראה דעת הגר"ע יוסף ודעתם של הרבנים הליטאים הנ"ל שחתמו על הקמת הנח"ל החרדי היתה שונה מדעתך הרחבה.

(למרות שגם אני אוחז כמוך).
 
מזל טוב על הביאור, כנראה דעת הגר"ע יוסף ודעתם של הרבנים הליטאים הנ"ל שחתמו על הקמת הנח"ל החרדי היתה שונה מדעתך הרחבה.

(למרות שגם אני אוחז כמוך).
לא היתה שונה
כי הם תמכו בהקמת מסגרת למי שכבר מתגייס כמו שהעיד הרב עדס ועוד רבים
 
במכתב מפורש עבור מי מיועדת המסגרת - כל מי שנפלט מהישיבה.
 
במכתב מפורש עבור מי מיועדת המסגרת - כל מי שנפלט מהישיבה.
כנראה לא גדלת אצל ליטאים, אז אצל ההנהגה הליטאית.
מי שנפלט מישיבה אין הכוונה למי שלא לומד וכדו', אלא מי שיצא לרחוב לגמרי, וממילא אנחנו כבר קרובים לחילול שבת
כי אצלם אין מושג של חרדי לא בן ישיבה
רבני הספרדים לעומת זאת יותר עם רגלים על הקרקע, ויודעים שלא כולם יושבים ולומדים, ולכן היו צריכים להורות למי שלא לומד מה לעשות ...

ושוב, לא היתה הוראה שמותר/צריך/טוב להתגייס, אלא טוב שתהיה מסגרת כזו
 
מי שנפלט מישיבה אין הכוונה למי שלא לומד וכדו', אלא מי שיצא לרחוב לגמרי, וממילא אנחנו כבר קרובים לחילול שבת

מי שנפלט מהישיבה פירושו שאינו רוצה יותר ללמוד בישיבה.

יתכן שיגיע לחילול שבת, יתכן שימשיך להיות שומר מצוות.
 
מי שנפלט מהישיבה פירושו שאינו רוצה יותר ללמוד בישיבה.
שוב, זה פרשנות שלך.
אבל אצל ההנהגה הליטאית אין כזה דבר בחור 'חרדי' ו'לא לומד' - תרתי דסתרי
מבחינתם אין כזה מצב להיות רשום בישיבה ולהיות ברחוב/לא ללמוד, במציאות יש, אבל הנהגתם היא לא להתיחס לזה כלל
כדי שלא יהיה איזה הו''א שיש 'אופציה' לא ללמוד
ובמציאות הם צודקים, לא מצאנו מי שעזב את הישיבה והלך לרחוב/עבודה/צבא, וקיבל שם 'חיזוק' גדול, אלא איפכא ...
 
אה"נ, אבל אי אפשר להגדירו מיד כמחלל שבת או כקרוב לחילול שבת.
 
כנראה לא נגמר עדיין מלאי התירוצים...
ייש"כ להמשיב כהלכה על כל הלומדס' בדברי מרן הראש"ל והלוואי ונזכה כולנו לפלפל בגמ' ובראשונים כמו שעשית כאן, זה פשוט הפלא ופלא.

אכן רואים שגם אתה כמו רבים רואה במרן הראש"ל שליט"א שהוא מנהיג את עולם התורה, ולכן נכון וראוי לדון בכל מילה שאמר ואיך אמר ומתי אמר.

אשריך, חיילך לאורייתא.
 
צר לי לאכזב אבל מצידי לא היה שום פלפול, פשוט ציטטתי מה שאמר בשתי הזדמנויות.

הפלפול היה מצידם של אחרים שניסו להתחמק, ודו"ק.
 
לצערנו, ברבנים מטעם, א"א לבנות יותר מידי על מה שמדברים, עושים וכו' וכ"ש בזמן כהונתם, ויש כל מיני וכו' וד"ל ואכמ"ל
 
צר לי לאכזב אבל מצידי לא היה שום פלפול, פשוט ציטטתי מה שאמר בשתי הזדמנויות.

הפלפול היה מצידם של אחרים שניסו להתחמק, ודו"ק.
אתה כבר כמה שעות דן בדבריו ושואל ומשיב כהלכה, חזק וברוך יגדיל תורה ויאדיר .
 
אלו דברים תמוהים מאוד מאוד
אלו דברים שחייבם להאמר, והיחיד שהעיז לאומרם הוא הרב שליט"א. [אכן הוא חזר בו מדבריו, אך זהו רק מחמת כבוד רבני אחינו המזרוחניקים, ובעיקר מפני בנו של הראש"ל הגר"מ אליהו זצ"ל. אך לא חזר בו מעיקר דבריו].
 
כדאי לעיין היטב. [כדאי גם לפתוח קצת את השכל...].

מבלי לקרוא את החוברת, כל מה שסותר במפורש את מה שאמר בפה מלא בתחילת כהונתו ובסוף כהונתו, הוא פיטומי מילי בעלמא.

ולא צריך שום שכל או מאמץ מיוחד כדי לקרוא מילים ברורות שאמר הרב יצחק.

צריך הרבה להתאמץ כדי להתחמק מהמילים הללו...
 
מבלי לקרוא את החוברת, כל מה שסותר במפורש את מה שאמר בפה מלא בתחילת כהונתו ובסוף כהונתו, הוא פיטומי מילי בעלמא.

ולא צריך שום שכל או מאמץ מיוחד כדי לקרוא מילים ברורות שאמר הרב יצחק.

צריך הרבה להתאמץ כדי להתחמק מהמילים הללו...
דקדוקי עניות...

אפשר למצוא פעמים רבות אצל כל הרבנים שגם מוסרים שיעורים וגם כותבים ספרים, לשונות שונים מהכתוב בספרים לנאמר בשיעור, ולנאמר ליחידים.

וגם חילוק בין השיעורים עצמם. אם תשמע את השיעורים של הגר"ע שהזכיר את ענין הפאה נכרית, יש פעמים שדיבר חריף ויש פעמים שדיבר פחות, האם הוא חזר בו??

די...
 
לא דקדוקי עניות ולא נעליים.

דברים פשוטים וברורים שאמר בתחילת כהונתו, וחזר ושנה בסוף כהונתו ואף הוסיף שאסור להשתמט מצה"ל אם אינו לומד.
 
ראשי תחתית