אם לא מציינים לפסקי הגרע"י והילקו"י - מטעים בהלכה ומכשילים את הרבים

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
הכניס לתוך הספר כדי שהרב יראה? מה יראה, בדיחה? הכניס בדיחה לתוך הספר כדי שהרב יראה?

בדיחות כאלה ששולחים בוואטסאפ הוא הכניס לתוך הטקסט של הספר כדי שהרב יראה?
אני לא יודע אם אתה משחק אותהף או שאתה באמת לא יודע איך הספרים עובדים וגם לפני כשנה נעלמת מהעולם ולא היית בנייעס.
אם אכן כך - אין לי עניין להמשיך לכתוב, ומה שבטוח שלך אין עניין להמשיך לכתוב.
אתה סתם כותב דברים באוויר, ואף אחד באמת לא יתייחס להודעותיך, וגם אין שום מטרה במה שאתה עושה. לא תגיע לשום מסקנה בסופו של דבר.
 
נכון, מאי נפק"מ? בסך הכל שני עמודים של בדיחות שהוכנסו לספר ילקוט יוסף, בוא נשכח מזה ונדביק מדבקות חדשות...
יש נפק"מ הלכתית בזה? יש איזה נפק"מ למעשה על איכות הספר/סמכות הספר וכד'? לא.
כשאני רואה טעות דפוס בספר אני חושב לעצמי איך זה קרה. (אולי שכחו להכניס איזה קטע, אולי התבלבלו במקלדת באות דומה וכד', אבל אין בזה באמת שום נפק"מ לכן אני לא אוציא ספר עם הסבר וטעם לטעויות הקלדה בספר מסויים.
כדאי שתפסיק להאריך במקום שאמרו לקצר.
 
אתה כותב כאן דברים שאפילו אינם בגדר הסבר נורמלי. פשוט זלזול באינטליגנציה של הנוכחים.
תחזור תמחזר ותשחזר את מה שאומרים לך ונראה אם תצליח.
כבר כתבתי שכמה ציניות שתנסה לעשות לא תעזור לך. חבל לך על הזמן.
כדאי שתנסה להמשיך לחפש טעויות הלכתיות אחרות שאותם אולי יהיה מי שיסכים איתך בהם.
 
אני לא יודע אם אתה משחק אותה או שאתה באמת לא יודע איך הספרים עובדים וגם לפני כשנה נעלמת מהעולם ולא היית בנייעס.

נכחתי בכל הפורומים כאשר הפרשיה התפוצצה בתקשורת, ואף אחד לא העז אפילו להעלות את ההסבר המצחיק שלך. כאמור, זה פשוט נמחק מפורום מורשת מרן, כי עדיף להשתיק דברים שאין מה לענות עליהם והם גורמים ביזיון גדול.

וכידוע, כל מה שנעשה בפורום מורשת מרן - נעשה בהוראתו הישירה של הרב יצחק יוסף.

ואני יודע היטב איך ספרים עובדים, אף מגיה לא יכניס בדיחה "כדי שהרב יראה".

וגם אחרי התירוץ שלך נותרו בעיות קשות מאוד:

א. הרב יצחק לא עשה הגהה מינימלית אחר המגיהים, ושיחרר לציבור ספר הלכתי עם שני עמודים של בדיחות.

ב. הרב יצחק לא נתן קרדיט מינימלי למגיהים של הספר שעזרו בהדפסתו.

ג. תלמידיו מאז ומעולם התהדרו בזה שהרב עושה את כל העבודה לבדו, ואין איש עמו, אפילו שולח להדפסה. פתאום צצו "מגיהים", הלא דבר הוא.

ד. אם נניח שבאמת יש מושג כזה (כשאתה מקפיד לא להזכיר שום שם של מגיה מתוך צוות המגיהים הדמיוני, למרות שאין בזה שום "לשון הרע" או חוסר כבוד), ומגיהים לו את הספר, הרי המגיה הוא אדם שהרב יצחק יוסף מכיר וסומך עליו, כיצד אותו מגיה לא התנצל עד היום ברבים על טעותו ולא טיהר את שמו של הרב יצחק יוסף?
 
א. ראה את זה רק אחרי תקופה. (מידיעה)
ב. מה יפרסם? שמישהו צחק עליו? שמישהו אחר התבלבל? אנשים תמימים יחשבו בטעות שבגלל זה גם א"א לסמוך על הפקים כי כל פסק שאינו מסתבר יגידו שנכנס בטעות.

א. מאי נפק"מ? מדוע כשראה זאת לא תירץ, ואף רבנים שהתקשרו לשאול מה קרה, נענו שהוא בצער גדול ותו לא?

ב. מה עדיף, שיחשבו שהוא מעתיק לספרו קטעי היתול ללא הבחנה?

אתה רק הולך ומסתבך עם התירוצים שלך.
 
א. הרב יצחק לא עשה הגהה מינימלית אחר המגיהים, ושיחרר לציבור ספר הלכתי עם שני עמודים של בדיחות.
כי הוא סמך על המגיהים עד ש...
ב. הרב יצחק לא נתן קרדיט מינימלי למגיהים של הספר שעזרו בהדפסתו.
בשום ספר לא נותן ועדין מגיהים לו.
זה לא משנה את המציאות.
ג. תלמידיו מאז ומעולם התהדרו בזה שהרב עושה את כל העבודה לבדו, ואין איש עמו, אפילו שולח להדפסה. פתאום צצו "מגיהים", הלא דבר הוא.
מאז ומעולם היו "מגיהים" (לא "עורכים")
 
א. איני יודע אם ההקלטה נכונה, למרות שהבנתי שלפחות רובה נכון.
ב. אין עניין להשמיע לו, כי הוא לא באמת מחפש את האמת, אלא רק לקנטר.

אתם באמת חושבים שמישהו כאן מתרשם מהמשחקים הילדותיים ביניכם, כביכול יש הקלטה וכל מי שיאזין לה מיד יתבהר לו הכל?
 
נכחתי בכל הפורומים כאשר הפרשיה התפוצצה בתקשורת, ואף אחד לא העז אפילו להעלות את ההסבר המצחיק שלך. כאמור, זה פשוט נמחק מפורום מורשת מרן, כי עדיף להשתיק דברים שאין מה לענות עליהם והם גורמים ביזיון גדול.
או שפשוט כי אין עניין לדון בדברים שאין בהם נפק"מ ושיש כאלה שיכולים לראות בזה פחיתות ערך ולהגיע לזלזול ברב.
ואני יודע היטב איך ספרים עובדים, אף מגיה לא יכניס בדיחה "כדי שהרב יראה".
יתכן שהמגיה נפל בטעות. ויש עוד סיבות אפשריות אם זה באמת היה מעניין אותך וזו היתה הבעיה היחידה שלך בסיפור...
א. הרב יצחק לא עשה הגהה מינימלית אחר המגיהים, ושיחרר לציבור ספר הלכתי עם שני עמודים של בדיחות.
אם הוא הביא למגיה לעבור, והמגיה החזיר את החומר, (ולפעמים מתקן טעויות כתיב וכד') אין עניין לרב שוב לעבור על כל הסםר מההתחלה.
ב. הרב יצחק לא נתן קרדיט מינימלי למגיהים של הספר שעזרו בהדפסתו.
מה הבעיה בזה? גם על המכתבים של הרב לא כתוב קרדיט. גם אני הוצאתי ספרים ועלונים וקונטרסים ואף פעם לא לקחתי קרדיט. הקרדיט ניתן לכותב, לא כל מגיה צריך ורוצה קרדיט.
ג. תלמידיו מאז ומעולם התהדרו בזה שהרב עושה את כל העבודה לבדו, ואין איש עמו, אפילו שולח להדפסה. פתאום צצו "מגיהים", הלא דבר הוא.
איני יודע מי הם תלמידיו שהתהדרו בכך ועל מה סמכו. אולי לא הבנת וכוונתם היתה על עצם הכתיבה ולא על ההגהה.
אולי גם את העימוד וההדפסה הרב עושה בעצמו?...
ד. אם נניח שבאמת יש מושג כזה (כשאתה מקפיד לא להזכיר שום שם של מגיה מתוך צוות המגיהים הדמיוני, למרות שאין בזה שום "לשון הרע" או חוסר כבוד), ומגיהים לו את הספר, הרי המגיה הוא אדם שהרב יצחק יוסף מכיר וסומך עליו, כיצד אותו מגיה לא התנצל עד היום ברבים על טעותו ולא טיהר את שמו של הרב יצחק יוסף?
צוות המגיהים אינו דמיוני אלא ידוע לכל. (לדוג' הרב ללוש, הרב יאיר נאמן, הרב אושרי אזולאי ועוד).
לגביה השאלה איך יתכן שמגיה יכניס את זה, זו בדיוק השאלה היחידה שיש, ויש עליה כמה תשובות אפשריות.
 
יש נפק"מ הלכתית בזה? יש איזה נפק"מ למעשה על איכות הספר/סמכות הספר וכד'? לא.
יש איזה נפק"מ בשאלת האור לציון למה עומר זה לא מ"ע שהז"ג שלהרש"ש אסור שילוח הקן?
לפי בדיקת מבין דבר, מח"ס הילקו"י חזר על הענין הזה למעלה משלושים וחמש פעמים בספריו ודרשותיו ועושה צחוק והיתול משאלה זו.
יש בזה נפק"מ למעשה?
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית