אם לא מציינים לפסקי הגרע"י והילקו"י - מטעים בהלכה ומכשילים את הרבים

יש איזה נפק"מ בשאלת האור לציון למה עומר זה לא מ"ע שהז"ג שלהרש"ש אסור שילוח הקן?
לפי בדיקת מבין דבר, מח"ס הילקו"י חזר על הענין הזה למעלה משלושים וחמש פעמים בספריו ודרשותיו ועושה צחוק והיתול משאלה זו.
יש בזה נפק"מ למעשה?
האם התשובות נכתבו להלכה למעשה או שנאמרו בדרך פלפול. זה מביא צורת הסתכלות על כל התשובות בספר.
 
אם הוא הביא למגיה לעבור, והמגיה החזיר את החומר, (ולפעמים מתקן טעויות כתיב וכד') אין עניין לרב שוב לעבור על כל הספר מההתחלה.

בוודאי שיש ענין.

ככל שהחומר היה בידיים זרות, יש ענין לעבור על כל מילה ומילה בספר.

בדרך כלל נותנים למגיה חומר מודפס, והוא מעיר הערות על גבי הדפים, מוחק ומתקן, והמחבר מתקן בספרו מתוך הדפים.

אבל גם אם תאמר שהוא הגיה חומר מוקלד, יש אפשרות "הצגת שינויים" והמחבר רואה כל שינוי שנעשה בספרו.

התירוצים שלכם ילדותיים ומביכים.
 
התירוצים שלכם ילדותיים ומביכים.
והתירוצים שלך שמרן שליט"א עורך בדיחות לפני הכנסתם לספר...
מה אני יגיד...

אולי יותר מאוחר אני יעלה לך תמלול של ההקלטה בלי שמות.
(או שהרב @מלחמת אש-דת יעשה זאת...)
 
בוודאי שיש ענין.

ככל שהחומר היה בידיים זרות, יש ענין לעבור על כל מילה ומילה בספר.

בדרך כלל נותנים למגיה חומר מודפס, והוא מעיר הערות על גבי הדפים, מוחק ומתקן, והמחבר מתקן בספרו מתוך הדפים.

אבל גם אם תאמר שהוא הגיה חומר מוקלד, יש אפשרות "הצגת שינויים" והמחבר רואה כל שינוי שנעשה בספרו.

התירוצים שלכם ילדותיים ומביכים.
א. כולם יודעים שככה זה עובד. למה אתה מתעקש כשהעובדות ברורות?
ב. התירוצים "ילדותיים" למי שמעדיף לעצום עיניים ולהישאר בתמיה במקום לקבל את האמת ממי שאמרה.
ג. איני יודע אם הרב עושה "הצג שינויים" על כל מגיה, וכי יש לו זמן מיותר לכך? הוא סומך עליהם.
 
צוות המגיהים אינו דמיוני אלא ידוע לכל. (לדוג' הרב ללוש, הרב יאיר נאמן, הרב אושרי אזולאי ועוד).

ואחד מהתלמידים הנאמנים האלה הכניס קטע היתולי לספר ואפילו לא התנצל עד היום ולקח אחריות. מדהים.
 
בזמנו הראיתי הענין לידידי (ידידיה יודע מי הוא) חסיד מובהק של הרי"צ, ואמר שזה לא יתכן, קיצער חזר אחרי שבועיים בבושת פנים שאין לו תשובה.
גם זכורני, שזה פשוט טעות בהעתקת אוצר הפוסקים בעמ' אחד בלא לראות מה כתוב בעמ' השני, ויש עוד הרבה טעויות כאלה, אלא שכאן זו טעות פטאלית.
המחריד בזה הוא מה שהראוני בקובץ בית מרן, ששם זה הובא כבר כהלכה פסוקה בלא שום מקורות, כמו הלכה שצריך לומר מודה אני בבוקר וליטול ידים וכו'. ה' ישמור על דורנו היתום!
1. אשמח למקור הטעות באוצה"פ
2. אשמח להעתקה מקובץ בית מרן.


מחיפוש באוצה"ח אני רואה שזה פורסם בקובץ בית יוסף ח"ו עמ' מח והלאה [י"ל חשון תשע"ה], ללא כל הבהרה מהעורך
ורק במשנת יוסף ח"ז [י"ל בתשרי חשון תשע"ה] יש את הבהרת העורך
אולי הוא בא אחרי הבית יוסף כדי לתקן את זה וצ"ע
[או שבכלל זה קובץ אחד שהתפצל? זכור לי משהו, אולי @שמעון טרבלסי יחכימנו בכל הנושא הנידון כאן]

אפשר לברר אצל הרב אברהם פאהם מברוקלין, שמוזכר בשאלה
 
אולי יותר מאוחר אני יעלה לך תמלול של ההקלטה בלי שמות.
(או שהרב @מלחמת אש-דת יעשה זאת...)
אני עדיין מתלבט אם כדאי.
שלא נהרוס במקום לבנות.
אצטרך לשמוע את ההקלטה שוב ושוב בשביל להחליט.
וגם כדאי להתייעץ ע"כ עם בני הבית אם יש עניין לעשות זאת.
עד אז - שב ואל תעשה עדיף!
 
למה אתה חושב שלא לקח אחריות? יש דברים שאינך יודע. וחבל...

לקחת אחריות זה לעמוד ולהצהיר בריש גלי שהבדיחה בילקוט יוסף הוכנסה על ידו ולא ע"י הרב יצחק יוסף.

ואם היה עושה את זה ברגע הראשון שהתפוצצה הפרשה, הייתי יכול להאמין לזה.

אבל אם יעשה את זה כעת, זה ברור שהוא ויתר על כבודו למען כבוד רבו, בתמורה למשהו. לאחר שכבר כל העולם שחק מזה שחוק גדול והרב יצחק התבזה בביזיון שאין כדוגמתו (במשרדו של הרב דוד יוסף שחקו מזה שבועיים שלמים).

כל הדיבורים הילדותיים על "יש דברים שאינך יודע" (מקווה שאתה זוכר שלדבריך מדובר בהקלטה שפורסמה לכלל הציבור) ואתה "צריך להתייעץ עם בני הבית" ושאר ירקות, רק מורידים את רמת השיח לאפס.
 
לקחת אחריות זה לעמוד ולהצהיר בריש גלי שהבדיחה בילקוט יוסף הוכנסה על ידו ולא ע"י הרב יצחק יוסף.

ואם היה עושה את זה ברגע הראשון שהתפוצצה הפרשה, הייתי יכול להאמין לזה.
כי מה המטרה בזה? מה יקרה אם לא? כולם ישכחו וזהו, אז מה העניין בכך?
 
כל הדיבורים הילדותיים על "יש דברים שאינך יודע" (מקווה שאתה זוכר שלדבריך מדובר בהקלטה שפורסמה לכלל הציבור) ואתה "צריך להתייעץ עם בני הבית" ושאר ירקות, רק מורידים את הרמה של השיח לאפס.
אתה רואה מה זה לקיחת אחריות. אפי' שההקלטה פורסמה בפרהסיא בקו דרך המלך, אני מבין שלפעמים לא צריך להגיד הכל.
כבר כתבתי שלעשות לי "אד הומינם" לא יגרום לך להיות צודק אלא רק יבליט את טעויותיך ומטרת כתיבתך.
 
כבר כל העולם שחק מזה שחוק גדול והרב יצחק התבזה בביזיון שאין כדוגמתו (במשרדו של הרב דוד יוסף שחקו מזה שבועיים שלמים).
מאן דהוא אמר לי שכאשר הגאון המקובל הי"ם הלל היה בבית הרפואה, רעדו כל הקירות מהצחוק שהיה שם.
אפשר לומר שיש כאן 'פן חדש' ב'מזכה הרבים', כהנהו דבדחי וכו' שחלקם לעוה"ב, אך יש לחלק דמתעסק בעלמא לית ליה שכר, ובפרט שבהדבקת המדבקות גילה דעתו דלא ניחא לי שישמחו בו חבריו.
 
אתה רואה מה זה לקיחת אחריות. אפי' שההקלטה פורסמה בפרהסיא בקו דרך המלך, אני מבין שלפעמים לא צריך להגיד הכל.
כבר כתבתי שלעשות לי "אד הומינם" לא יגרום לך להיות צודק אלא רק יבליט את טעויותיך ומטרת כתיבתך.

"לקיחת אחריות" במובן של שמירה על כבודו של מגיה דמיוני והנצחת בזיונו של הרב יצחק יוסף. מדהים.

אני לא מתייחס אליך אישית, אני מתייחס לקלות בה אתם זורקים הסברים מביכים המלווים במשחקים ילדותיים של "אני לא יודע אם אני יכול להגיד, אני צריך להתייעץ" ומצפים שהציבור יאמין לכם.

וגם הדבקת המדבקות על הספרים מוכיחה את קו המחשבה הזה. אין צורך להתנצל, אין צורך לברוח מהארץ, פשוט להדביק מדבקות ולחשוב שזה לא קרה מעולם.
 
אגב אני בטוח שבאשכולות הבאים בהם יוזכר "תכלא דפזלון", יהיה מי שיפנה לאשכול זה ויכתוב "עיין שם, התבאר בהרחבה"...
 
והתירוצים שלך שמרן שליט"א עורך בדיחות לפני הכנסתם לספר...

אתה וחבריך הם אלה שכותבים תירוצים מביכים, אני כותב את המציאות בלבד. על המציאות אי אפשר להתווכח.

המציאות:

קטע היתולי המשתרע על פני שני עמודים הוכנס לספר ילקוט יוסף ונדפס בספר, כשהוא לא רק מועתק אלא גם מסודר מחדש לקטעים, וניכר שהכותב שילב זאת בספרו ללא שהבחין מה כתוב כלל.

התירוץ:

אחד מתלמידיו הנאמנים של הרב יצחק יוסף שמשמש כמגיה לספר, אבל אסור לומר את שמו מחשש לשה"ר ח"ו, למרות ששמו פורסם ברבים בקו "דרך המלך", הכניס בדיחה לספר כדי שהרב יראה ויצחק קצת, וסידר את הבדיחה לפי קטעים, ממש שילב אותה בספר, וכל זה רק כדי שהרב יראה, למרות שהרב לא רואה וסומך עליו שהספר יודפס לאחר הגהתו, ולמרות שבדיחות אפשר פשוט לשלוח במייל.

לאחר מכן נדפס הספר ונתגלתה הטעות, ואנשים שלחו מכתבים ושאלו מה זה ואף אחד לא התייחס אליהם ולא הדביק מדבקות. אחר כמה שנים התפוצץ הענין בתקשורת, כל העולם שחק מזה אבל התלמיד הנאמן שתק ולא הכריז "אני הוא הכותב" והעדיף שרבו יתבזה בביזיון גדול. גם הרב לא אמר מילה, למרות שהדבר הכי מתבקש הוא לומר שהמגיה הכניס זאת. גם בפורום מורשת מרן כל התלמידים הנאמנים לא מצאו מה לענות.

אחר הדברים האלה התעורר פלוני מחלומו והכריז "המגיה אשם, אבל איני יכול לומר את שמו, וסוד גדול יש בדבר"!
 
אתה וחבריך הם אלה שכותבים תירוצים מביכים, אני כותב את המציאות בלבד. על המציאות אי אפשר להתווכח.

המציאות:

קטע היתולי המשתרע על פני שני עמודים הוכנס לספר ילקוט יוסף ונדפס בספר, כשהוא לא רק מועתק אלא גם מסודר מחדש לקטעים, וניכר שהכותב שילב זאת בספרו ללא שהבחין מה כתוב כלל.

התירוץ:

אחד מתלמידיו הנאמנים של הרב יצחק יוסף שמשמש כמגיה לספר, אבל אסור לומר את שמו מחשש לשה"ר ח"ו, למרות ששמו פורסם ברבים בקו "דרך המלך", הכניס בדיחה לספר כדי שהרב יראה ויצחק קצת, וסידר את הבדיחה לפי קטעים, ממש שילב אותה בספר, וכל זה רק כדי שהרב יראה, למרות שהרב לא רואה וסומך עליו שהספר יודפס לאחר הגהתו, ולמרות שבדיחות אפשר פשוט לשלוח במייל.

לאחר מכן נדפס הספר ונתגלתה הטעות, ואנשים שלחו מכתבים ושאלו מה זה ואף אחד לא התייחס אליהם ולא הדביק מדבקות. אחר כמה שנים התפוצץ הענין בתקשורת, כל העולם שחק מזה אבל התלמיד הנאמן שתק ולא הכריז "אני הוא הכותב" והעדיף שרבו יתבזה בביזיון גדול. גם הרב לא אמר מילה, למרות שהדבר הכי מתבקש הוא לומר שהמגיה הכניס זאת. גם בפורום מורשת מרן כל התלמידים הנאמנים לא מצאו מה לענות.
אני יודע שגם מזה תעשה ליצנות, אבל יש תשובות להכל, ואתה מנסה להצין ולהקצין. אני יכול להגיב אבל "אל תען כסיל כאיוולתו", ואינך מחפש את האמת, והדיון הוא אינו לש"ש. תלמידיו ששואלים ובררים מקבלים תשובות הראויות להם.
 
ראשי תחתית