משא ומתן בדברי בעל ה'ילקוט יוסף' שליט"א (2)

  • יוזם האשכול יוזם האשכול כהן
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
אליה רבה
אליה זוטא
ארצות החיים
אבן עוזר
בית יעקב
ברכי יוסף
מגן אברהם
אשל אברהם - משבצות זהב - פרי מגדים
בית חדש
טורי זהב
באר היטב
ברוך שאמר
דרכי משה
דרישה - פרישה
דרך החיים
דגול מרבבה
חיי אדם
יד אהרון
יד אפרים
ישועות יעקב
כנסת הגדולה
ביאור הגר''א
שלחן ערוך הרב
חידושי רבי עקיבא איגר
מגן גיבורים
מאמר מרדכי
לבוש
מחצית השקל
פרי חדש
לחם חמודות
עולת שבת
שערי תשובה
שאגת אריה
נהר שלום
עטרת זקנים
עבודת היום
פתחי תשובה
קצור שלחן ערוך
שנות אליהו
תבואת שור
מטה יהודה
ארצות החיים
סדר היום
שלחן ערוך האר''י
כוונות
רש''ל
מהר''י ברונא
של''ה
עולת תמיד
בכור שור
מקור חיים
ועוד
מוזכרים כמעט בכל סימן במשנה ברורה
כמה מהם מפוסקי ספרד?
מה עם
הפתח הדביר
חקרי לב
הגר"ח פלאג'י
יפה ללב
זבחי צדק
בן איש חי
ערך השלחן
ברכות המים
תעלומות לב
ויאמר יצחק
קמח סולת
קול אליהו כסא אליהו
מימי שלמה
שתלי זיתים
שלמי ציבור
חסד לאלפים
בית יהודה עייאש
חכמי מרוקו
חכמי ארם צובא
חכמי תימן
ועוד ועוד
 
כמה מהם מפוסקי ספרד?
מה עם
הפתח הדביר
חקרי לב
הגר"ח פלאג'י
יפה ללב
זבחי צדק
בן איש חי
ערך השלחן
ברכות המים
תעלומות לב
ויאמר יצחק
קמח סולת
קול אליהו כסא אליהו
מימי שלמה
שתלי זיתים
שלמי ציבור
חסד לאלפים
בית יהודה עייאש
חכמי מרוקו
חכמי ארם צובא
חכמי תימן
ועוד ועוד
נכון
א. אבל הכותב כתב שהמשנה ברורה הסתמך על כ10 פוסקים, וזה לא נכון, כי היו לפניו לפחות 70-80 אחרונים (הרשימה שהבאתי היא חלקית, ותעבור על 'שער הציון' ותבדוק)
ב. המ''ב מביא תמידים כסדרם את מרן החיד''א, שהוא גדול הפוסקים הספרדים, אז אין כאן התעלמות מחולטת
ג. יש ספר שקוראים לו ''כף החיים'' , אם שמעת, שהוא ממש דומה למ''ב, אלא שמביא גם את האחרונים הנ''ל שהזכרת, האם פסקיו דומים יותר לפסקי הרב עובדיה או לפסקי המשנה ברורה והבן איש חי ?? נראה לי שהתשובה ידועה ואצ''ל
 
כמה מהם מפוסקי ספרד?
מה עם
הרב אופיר מלכה אומר וכותב דבר מעניין ואמיתי מאוד.

הרי הכה"ח היה לו את 'כל' הפוסקים הנ"ל שציינת.

במעל 90 אחוז מהפעמים - הוא פוסק כמו המ"ב - דוק ותשכח [מלבד דברים שקשורים לאר"י או לסב"ל]. מה זה אומר? שהפוסקים הנ"ל לא משנים 'הרבה' את התמונה, ודוק כי נכון הוא.
 
הרב אופיר מלכה אומר וכותב דבר מעניין ואמיתי מאוד.

הרי הכה"ח היה לו את 'כל' הפוסקים הנ"ל שציינת.

במעל 90 אחוז מהפעמים - הוא פוסק כמו המ"ב - דוק ותשכח [מלבד דברים שקשורים לאר"י או לסב"ל]. מה זה אומר? שהפוסקים הנ"ל לא משנים 'הרבה' את התמונה, ודוק כי נכון הוא.
צריך לדעת ללמוד כף החיים, לפעמים הוא מביא את הדעות שיש, ב' צדדים, חכם פלוני כותב כך אבל חכם פלוני כותב, ולא זה תמיד הכרעה.
יש מקומות שהוא נחית לדון בספרי הפוסקים, ובהרבה מקומות לא נחית לדון מה המקור שלהם, וע"ז הגרע"י פותח ורואה שהם פסקו מכח דברי הרמ"א שנחלק על השו"ע, ויש להאריך בזה כידוע ואכמ"ל.
 
הלואי, בינתיים רואים שיש חסידים שוטים שחולקים על כל מה שמרן זצ"ל פוסק.
אינני יודע למי אתה מתכוין
אבל הרב @כהן משיג על כולם, גם על הבן איש חי והאור לציון, ורק לפני רבע שעה פתח אשכול ובו השגה חמורה ע''ד האור לציון, עי''ש
כנ''ל הרב @כהנא דמסייע
וכנ''ל אני הקטן
וכנ''ל הרב @משיב כהלכה (חוץ ממנהגי מרוקו)
וכנ''ל הרב @מתוק מדבש (עיין מה שכתב לישב דברי הרב יצחק, באשכול שפתחתי לפני חצי שעה על אמירת יג מידות בימים טובים)
 
צריך לדעת ללמוד כף החיים, לפעמים הוא מביא את הדעות שיש, ב' צדדים, חכם פלוני כותב כך אבל חכם פלוני כותב, ולא זה תמיד הכרעה.
הגרי''ח סופר האריך בזה הרבה באיזהו מקומן של דברים, ואינני וזכר היכן ...
בכל מקרה, אולי כבודו ילמדנו איך לומדים כף החיים ? כי אותי כנראה לא לימדו ...
 
הגרי''ח סופר האריך בזה הרבה באיזהו מקומן של דברים, ואינני וזכר היכן ...
בכל מקרה, אולי בכודו ילמדנו איך לומדים כף החיים ? כי אותי כנראה לא לימדו ..
תשאל את הגר"א מלכה, איך הוא מתייחס לדברי המשנ"ב שדן ומפלפל בדעות הראשונים והאחרונים בביאור הלכה ומביא ראיות ותמיהות ומדקדק בדבריהם, וזה ידוע ופשוט לכל הלומד במשנ"ב, ואיך הוא מתייחס לספר כף החיים שלא מאריך בדברי הפוסקים רק מביא דעות הפוסקים שדנים בדברי השו"ע בקיצור נמרץ זה אוסר וזה מתיר זה פוסל וזה מכשיר. כך שא"א לדעת את דעתו האמיתית וכמו שכתבתי למעלה.
ועוד חזון למועד.
 
תשאל את הגר"א מלכה, איך הוא מתייחס לדברי המשנ"ב שדן ומפלפל בדעות הראשונים והאחרונים בביאור הלכה ומביא ראיות ותמיהות ומדקדק בדבריהם, וזה ידוע ופשוט לכל הלומד במשנ"ב, ואיך הוא מתייחס לספר כף החיים שלא מאריך בדברי הפוסקים רק מביא דעות הפוסקים שדנים בדברי השו"ע בקיצור נמרץ זה אוסר וזה מתיר זה פוסל וזה מכשיר. כך שא"א לדעת את דעתו האמיתית וכמו שכתבתי למעלה.
ועוד חזון למועד.

ועיין מ''ש בזה באור לציון חכמה ומוסר חלק א' עמוד ע
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית