שמעון טרבלסי
חבר בכיר
- הצטרף
- 21/4/25
- הודעות
- 2,355
מצאת מקום שכתוב מצוות עשה סתמא והוא דרבנן?!הצג קובץ מצורף 4360
המעיין שם יראה שלא הביא שום ראיה שסתם מצות עשה לא יכולה להתפרש על מצוה דרבנן. ואדרבה הרב אויירבך הביא את הכנה"ג שמפורש לא כך, והרב הנ"ל חילק ללא סברא כלל בין איסור עשה למצות עשה.
ומה שכתב שהוא 'תפס' כדעת האור לציון - הרי הוא כתב כן רק בשעת הדחק ומי שקשה לו וכו'. והאמת שלא צריך להשיב על כל הראיות שהביא שדעת השו"ע דרבנן, דהמעיין בדברי האור לציון יראה שכבר השיב על הכל, והמחלוקת היא 'בסברא' בעלמא האם אפשר לומר שהב"י בשו"ע חזר בו מהב"י או לא. ואין איזה חידוש בדברי הילקוט יוסף שלא ידעו האור לציון, ועדיין מחלוקת במקומה עומדת, ולכן 'בשעת הדחק' - צירף את סברתו של האור לציון. פשוט מאוד. הגיוני מאוד. ואין בו כל נפתל ועיקש.
ובפרט בנוסח:
"מצוות עשה של ספיה"ע כמו שכתוב בתורה", דודאי שפשטותו דאו'.