עת שערי רצון
חבר מוביל
- הצטרף
- 5/1/25
- הודעות
- 1,901
גם על זמן ר''ת יש מנהג, ובכל זאת לא מצאנו מי שיזעק על מי שמחמיר ר''ת, אדרבה ...אז לכן מי שמורה להחמיר כמו מרן הוא לא בסדר?
גם על זמן ר''ת יש מנהג, ובכל זאת לא מצאנו מי שיזעק על מי שמחמיר ר''ת, אדרבה ...אז לכן מי שמורה להחמיר כמו מרן הוא לא בסדר?
זה לא דומה לדעת ר"ת מי שמוציא שבת מוקדם יותר מחלל שבת וזו חומרא רגילה.גם על זמן ר''ת יש מנהג, ובכל זאת לא מצאנו מי שיזעק על מי שמחמיר ר''ת, אדרבה ...
אף אחד לא אמר את זה אלא הרב ברכה אומר את המנהג שלו והר"י יוסף מסביר את מנהג אביו.אז לכן מי שמורה להחמיר כמו מרן הוא לא בסדר?
זה בסדר שהגרע"י רוצה לחוס על כבודו של חכם בן ציון,מדברי הרב @דרופתקי דאורייתא במק"א:
בעיקר הנושא הנידון כאן על "עורכי ספר אור לציון", אני שמעתי מהראש"ל הרה"ג יצחק יוסף שליט"א בעצמי, שלפני שנים ביקשו הרב עמר העורך של האור לציון, שיכניסו לאביו הגדול זצ"ל, כי הוא רוצה להוכיח לו ולהעיד נאמנה שכל מה שכתב באול"צ, זה דעת רב"צ אבא שאול, ולא שלו (של העורך) כאשר כתב ביביע אומר ח"ט ס"ס קח.
והרב יצחק יוסף אכן ניגש לאביו היביע אומר, אשר השיבו, שאינו מסכים לקבלו, וביאר, כי הוא תוקף את העורכים של האור לציון מפני כבודו של רב"צ אבא שאול.
כלומר, בפה מלא הספר של הגרב"צ, אלא מפני הכבוד הוא משיג ע6ל "העורך".
ומצינו כיו"ב רבות.
אבל בכל זאת כאן יש שימוש מתמיד בזה, בצורה מגמתית וכו', וד"ל, ואקצר במקום שאינו רשאי להאריך.
מעניין שכך אמר הרב יצחק יוסף שליט"א בשם מר אביו זצוק"ל כי ביביע אומר חיזק הדברים מתלמידו של הרב בן ציון אבא שאול זצ"ל הרב טופיק שכתב כן שלאו מר בברי דרבינא חתים עליה. ומעוד מעשה. ואולי באמת לא סובר כן ורק לחזק העניין שלהסיר ההשגה מהרב בן ציון כתב כהנ"ל.זה בסדר שהגרע"י רוצה לחוס על כבודו של חכם בן ציון,
אבל מה אשם הרב ציון עמר שצריך להפיל עליו את ההתקפה הזאת בחינם?
בזמנו אני הקטן (בהיותי נצרך לזוזי) ערכתי חלק מהספרים.עד שאתה דן על ספרי הגרב"צ א"ש תדון על ספרי רב"צ מוצפי מי כתבם ומה אמינות עדויותיו וזכרונותיו
נראה לי שאסור לכתוב דברים כאלו אם אין לך מקור מוסמך. כי זה הרס היהדות וההלכה בפרט.לגבי תשובות רשת. לאחרונה מישהו טען לי, שיש שם משיבון אוטומטי המובנה ע"י בינה מלאכותית, כדי לעמוד בקצב של מיליוני השאלות דרך האתרים.
אתה צודק, כל עוד איני יודע אסור לי לכתוב. חוזרני בי.נראה לי שאסור לכתוב דברים כאלו אם אין לך מקור מוסמך. כי זה הרס היהדות וההלכה בפרט.
שם?אמנם יש מקומות שידוע שמשיבים שם בינה אנושית באופן מלאכותי הגרוע יותר מהAI
באמת???אמנם יש מקומות שידוע שמשיבים שם בינה אנושית באופן מלאכותי הגרוע יותר מהAI
באמת???
אמנם יש מקומות שידוע שמשיבים שם בינה אנושית באופן מלאכותי הגרוע יותר מהAI
בהלכה ??????
ברור,באמת ???
ה' ישמור!אני לא יודע על מה מדבר הרב @מחשבות טובות , אבל בכינוס שהיה ספרו מעשה על משיב שנשאל אודות אישה שבגדה ונענתה שכל עוד הוא לא יודע, מותרת. ותל"מ. בלי 'לתת על הראש' שהמעשה אסור, ככה לקוני.
אמת, תשובה נכונה, אבל גרוע מאוד.
זה לא נכון. ראה ביחו"ד ח"ז לגבי מעוברת בת"ב דחוי. שהתקיף בלשון יחיד. "גנבא וכו'".מעניין שכך אמר הרב יצחק יוסף שליט"א בשם מר אביו זצוק"ל כי ביביע אומר חיזק הדברים מתלמידו של הרב בן ציון אבא שאול זצ"ל הרב טופיק שכתב כן שלאו מר בברי דרבינא חתים עליה. ומעוד מעשה. ואולי באמת לא סובר כן ורק לחזק העניין שלהסיר ההשגה מהרב בן ציון כתב כהנ"ל.
עכ"פ גם אם עשה מטעם זה אינה השגה גדולה על העורך שליקט ואסף מהתלמידים והחזיק אותם נאמנים על הדברים, הרי הגר"ע לא טען על העורך היחידי אלא באופן כללי שזה מדברים שאמר תוך כדי לימוד או תוך כדי הליכה בסיום שיעור וכדו' ולא בעיון כל הצורך, והתלמידים תפסו הכל הלכה למעשה. ובכל אופן אם אמר הרב זצ"ל נניח משהו כתשובה הלכתית ולא בעיון כל הצורך (נניח כטענה הנ"ל) מה צריך הדבר לפגוע בעורך שסמך עליו, הרי לא הוא השיב התשובה רק הכניסה לספר.
כמו כן כתב כן תמיד בלשון רבים "התלמידים" "העורכים" כך שגם אם בפועל היה עורך אחד השומע מבין שהיו כמה ולא יודע מי טעה ומי גרע ומי הוסיף וכו'.
גם לגבי אפרוח שלא נפקחו עיניו, וכל תורתו מן השפה ולחוץ, כידוע והאידנא אמרו לי הרבה שרק כעת הבינו הענין.זה לא נכון. ראה ביחו"ד ח"ז לגבי מעוברת בת"ב דחוי. שהתקיף בלשון יחיד. "גנבא וכו'".
מרן לא התקיף גדולים ממנו.גם לגבי אפרוח שלא נפקחו עיניו, וכל תורתו מן השפה ולחוץ, כידוע והאידנא אמרו לי הרבה שרק כעת הבינו הענין.
עכ"פ כל זה פרומיל מול החומר עצמו תורת מרן זיע"א, משא"כ נשוא סיפא דאשכול דידן, וכמובן לכל מודה על האמת ומבין תורת החילוק.
שם זה על העורךזה לא נכון. ראה ביחו"ד ח"ז לגבי מעוברת בת"ב דחוי. שהתקיף בלשון יחיד. "גנבא וכו'".
איזה מהדו'?בס' ברכ"י יו"ד עמוד תתקלב
אינו לפני כעת אך עיקר ההשגה הוא ביביע אומר. ובכל אופן עיקר הטענה להסיר אחריות מהרב בנציון זצ"ל ואין טענה כ"כ נגד התלמידים שסברו שזה דעת רבם זה לא שהם טעו בהלכה אלא הביאו דברים כהוויתם או שניסו ליישב דעת רבם רק שהגר"ע זצ"ל סובר שאלו דברים שנאמרו בלימוד או בדרך וכדו' וסובר שכנגדם שדברים כאלו אין לסמוך למעשה.זה לא נכון. ראה ביחו"ד ח"ז לגבי מעוברת בת"ב דחוי. שהתקיף בלשון יחיד. "גנבא וכו'".
במחילה, ישנם המון קלטות בקול הלשון וניתן לראות שם את שיטת הפסיקה של הגרב"צ.אינו לפני כעת אך עיקר ההשגה הוא ביביע אומר. ובכל אופן עיקר הטענה להסיר אחריות מהרב בנציון זצ"ל ואין טענה כ"כ נגד התלמידים שסברו שזה דעת רבם זה לא שהם טעו בהלכה אלא הביאו דברים כהוויתם או שניסו ליישב דעת רבם רק שהגר"ע זצ"ל סובר שאלו דברים שנאמרו בלימוד או בדרך וכדו' וסובר שכנגדם שדברים כאלו אין לסמוך למעשה.
במחילה, ישנם המון קלטות בקול הלשון וניתן לראות שם את שיטת הפסיקה של הגרב"צ.
אי אפשר לומר על כל דבר ששאלו אותו בדרך. או נאמרו בלימוד.
שיטת הפסיקה שלו ידועה כשיטת חכמי ספרד לדורותיהם, לפני שהגרע"י חידש את שיטתו. כך שלא ניתן בשום פנים לומר דברים אלו.
זה לא מענייני כעת אם הטענה נכונה או לא ולא על זה באתי, אני סומך על האור לציון, רק התייחסתי לטענה שתמורת הצלת כבודו של האור לציון בעצם מפנים הטענה לעורך שכביכול לא יודע ללמוד.במחילה, ישנם המון קלטות בקול הלשון וניתן לראות שם את שיטת הפסיקה של הגרב"צ.
אי אפשר לומר על כל דבר ששאלו אותו בדרך. או נאמרו בלימוד.
שיטת הפסיקה שלו ידועה כשיטת חכמי ספרד לדורותיהם, לפני שהגרע"י חידש את שיטתו. כך שלא ניתן בשום פנים לומר דברים אלו.
הבעיה מתחילה שצד א' טוען שצד ב' לא קייםשכפי שרואים יש באמת ב' שיטות לימוד והכרעה. ולכאורה מיותר כל הויכוחים,
בגלל זה אנואבל גם ההולכים בשיטת מרן הגרע"י יש בציבור הליטאי שנגד פסיקותיו מאוד, ולדעתם לא קיים בכלל מהלך כזה, לא לגיטימי
זה ברור אולי לי ולךאבל הרעיון שכבר היה לעולמים וזה בעוד פוסקים, וכל אחד ילך לפי הנהגתו חיבורו והבנתו. כך נ"ל.
זה מה שאני טוען- שוב- אפשר לדבר לגופו של דבר בלימוד. את שאר הטענות והויכוחים פחות רלונטי, היות שיש עוד פוסקים שבחוגים מסוימים שיטתם אינה שיטה או לא רווחת או לא מקובלת וכדומה. וכל אחד ממשיך כפי מנהגו התחברותו והבנתו.בגלל זה אנו
"כותל המזרח"
מה עמדות האשכנזים לא מעניין אותנו כרגע בנושא זה
זה ברור אולי לי ולך
אבל לאחרים זה לא ברור, ולכן תולים את דברי הר' בן ציון ז"ל בתלמיד טועה וכד'