מעל ההגיון
חבר חדש
- הצטרף
- 8/1/25
- הודעות
- 19
כבר דשו בו רבים
חשבתי אולי על דרךלהסביר זאת בצורה מאוד פשוטה
הנה, זה פשוט וברור כי ודאי לא אחז הגר"י שליט"א שזה קונטרס היתולי, וזו ההנחה הראשונה והברורה בענין זה (ז"א: זה ברור כי לא אחז שזה קונטס היתולי לא היה מעתיק ממנו, ופשוט)
עכשיו, למעשה התיייחס לזה הגר"י שליט"א כאילו יש קונטרס כ"ש בעלמא, שמחדש ענין שיש שני זה ושני זה וכו'
ולרגע לא חשב הגר"י כי כ"ה באמת, אלא שחשב שיש דרך שכזו בעולם
והיינו, בדרך של מחשבה וכדומה (ודמה לעצמך כאילו היו אומרים כן בשם רבי משה שפירא וכי"ב, הרי לכאורה ודאי שייך לומר דבר כזה בצורה של מחשבה או דרש או מה שלא יהיה
אך עכ"פ ודאי שלא חשב מעולם שבאמת היו שני אברהם וכו'
וזה פשוט
ולמכיר דרכו של הגר"י שליט"א (ולכאורה זה שורש רוב ההשגות עליו והיינו, שהרבה פעמים יש כמו חוסר דיוק בדבריו מרוב עוז רצונולהביא הכל ולחשבן הכל, ואכ"מ) הוא מאוד פרפקציוניסט וכו'
ולכן כאשר ראה שיש מהלך שכזה (וכאמור הוא לא אחז שזה היתולי, ולענ"ד עצם זה ודאי אינה בעיה, ואולי אף בדיוק ההפך, כילא דימה שיכתבו משהו שכזה בצורה היתולית לרום מעלתו, וכש"נ פשוט חשב שיש מהלך שכזה) הביאו כדי לכסות את כל התמונה כדרכו להביא כל מה שרק שייך לנידון
ולפ"ז הרי אם כבר יש הערה כ"ש עליו הרי היא שלא אחז שזה קונטרס היתולי, ולכאורה כש"נ זו אינה הערה כלל, וגא"כ ודאי אין כאן את כלמה שעשו מזה, ופשוט
נ.ב.
אני אישית חושב כי זה בדיוק ההפך: צריך להיות ממש אבל ממש טיפש (או קנאי...) כדי לחשוב שהגר"י נפל בטעות כה פשוטה, ובהכרח כפי שהסברתי (או כי"ב)
ועיקר הענין הוא שמעולם לא דימה הגר"י את מה שכל ילד יודע - ולחשוב שהיו באמת שני אברהם וכו', וברור!
חשבתי אולי על דרךלהסביר זאת בצורה מאוד פשוטה
הנה, זה פשוט וברור כי ודאי לא אחז הגר"י שליט"א שזה קונטרס היתולי, וזו ההנחה הראשונה והברורה בענין זה (ז"א: זה ברור כי לא אחז שזה קונטס היתולי לא היה מעתיק ממנו, ופשוט)
עכשיו, למעשה התיייחס לזה הגר"י שליט"א כאילו יש קונטרס כ"ש בעלמא, שמחדש ענין שיש שני זה ושני זה וכו'
ולרגע לא חשב הגר"י כי כ"ה באמת, אלא שחשב שיש דרך שכזו בעולם
והיינו, בדרך של מחשבה וכדומה (ודמה לעצמך כאילו היו אומרים כן בשם רבי משה שפירא וכי"ב, הרי לכאורה ודאי שייך לומר דבר כזה בצורה של מחשבה או דרש או מה שלא יהיה
אך עכ"פ ודאי שלא חשב מעולם שבאמת היו שני אברהם וכו'
וזה פשוט
ולמכיר דרכו של הגר"י שליט"א (ולכאורה זה שורש רוב ההשגות עליו והיינו, שהרבה פעמים יש כמו חוסר דיוק בדבריו מרוב עוז רצונולהביא הכל ולחשבן הכל, ואכ"מ) הוא מאוד פרפקציוניסט וכו'
ולכן כאשר ראה שיש מהלך שכזה (וכאמור הוא לא אחז שזה היתולי, ולענ"ד עצם זה ודאי אינה בעיה, ואולי אף בדיוק ההפך, כילא דימה שיכתבו משהו שכזה בצורה היתולית לרום מעלתו, וכש"נ פשוט חשב שיש מהלך שכזה) הביאו כדי לכסות את כל התמונה כדרכו להביא כל מה שרק שייך לנידון
ולפ"ז הרי אם כבר יש הערה כ"ש עליו הרי היא שלא אחז שזה קונטרס היתולי, ולכאורה כש"נ זו אינה הערה כלל, וגא"כ ודאי אין כאן את כלמה שעשו מזה, ופשוט
נ.ב.
אני אישית חושב כי זה בדיוק ההפך: צריך להיות ממש אבל ממש טיפש (או קנאי...) כדי לחשוב שהגר"י נפל בטעות כה פשוטה, ובהכרח כפי שהסברתי (או כי"ב)
ועיקר הענין הוא שמעולם לא דימה הגר"י את מה שכל ילד יודע - ולחשוב שהיו באמת שני אברהם וכו', וברור!