פפושדו - דעת רבותינו

  • יוזם הנושא יוזם הנושא זולדן
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
הרב אבישי טהרני עשה בדיקה ולקח עוגיה של פפושדו בעודה בצק והשאיר אותה כך במשך זמן רב ולא תפחה במאומה.
הוא נראה לי יכנס לענין של עידוא אלבה.
ראה לעיל שהבאתי כן:
ומה שהגיבו ע"ז אח"כ:
ועוד:
 
ועו משהו מענין, שמלמד שהעדה"ח לא סוברים שזה חמץ גמור אלא חמץ נוקשה.הצג קובץ מצורף 3672
וסתם הערה שלא הבנתי איך הם נתנים לזה הכשר לפסח, אם זה חמץ, הרי זה מוצר שבודאי לא עושים עליו מכירת חמץ, ובחנויות ממשיכים למכור אותו אחרי פסח. ונמצא שאנשים שיקנו אחרי פסח יכשלו בחמץ שעבר עליו הפסח.
ראה לעיל:
 
ראה לעיל שהבאתי כן:
ומה שהגיבו ע"ז אח"כ:
ועוד:
יש לחלק בין נידון הערוה"ש לזה.
שם נחלקו מה הגדר של חימוץ ומה הגדר של סירחון.
 
יש לחלק בין נידון הערוה"ש לזה.
שם נחלקו מה הגדר של חימוץ ומה הגדר של סירחון.
העיקרון הוא שאנחנו לא מחליטים בדברים האלו לפי מה שאנחנו רואים בעין.
והראיה שהיו בעבר מחלוקות במציאות, ולא אמרו שפשוט יבדקו ויראו. ק"ו כיום.
 
העיקרון הוא שאנחנו לא מחליטים בדברים האלו לפי מה שאנחנו רואים בעין.
והראיה שהיו בעבר מחלוקות במציאות, ולא אמרו שפשוט יבדקו ויראו. ק"ו כיום.
תלוי במה.
בדברים שהמחלוקת היא בהגדרה אז ודאי שאינך יכול לבדוק.
אבל בדבר שאין מחלוקת בהגדרה, מה הבעיה לבדוק?
 
הרב אבישי טהרני עשה בדיקה ולקח עוגיה של פפושדו בעודה בצק והשאיר אותה כך במשך זמן רב ולא תפחה במאומה.
גם בצק רגיל עם מים לא תופח במאומה בזמננו - דוק ותשכח.
אוי לה לבדיקה כזו להתיר איסורי חמץ בימינו.
 
יש דעות שלא יצאת ידי חובה.
נכון. לכן השארתי פיתה אחת ליתר בטחון...
מצוות שריפת החמץ אינה מצוה קיומית
כלומר הענין הוא להשבית את כל החמץ שיש
אין מצוה מן התורה לקחת כזית חמץ ולבערו בקום ועשה בערב פסח
עכ''פ כך פשטות הענין
באול"צ דעתו שכן יש עניין בכזית.
 
סתירה ועוד איך!
באול"צ כתב שיזהר להשאיר חתיכה בגודל כזית שלמה ולא לשפוך עליה נפט, ולזרוק אותה לאש שלמה. זה לא סתירה?
נכון, כי מקיים בזה מצוה, כיון שנמצא כזית חמץ ברשותו מקיים מ''ע ע''י שמבערו
אבל מעיקר הדין גם אם אין לו מה לבער אינו חייב ללכת לקנות חמץ לבערו
 
ראשי תחתית