קהילות יעקב
חבר חדש
- הצטרף
- 6/8/25
- הודעות
- 90
הרב עובדיה הסתמך על תשובות מהגניזה הקהירית או לא?דמגוגיה זולה של מי שמעולם לא למד הלכה בצורה רצינית.
הרב עובדיה הסתמך על תשובות מהגניזה הקהירית או לא?דמגוגיה זולה של מי שמעולם לא למד הלכה בצורה רצינית.
זה כמו להגיד, הרב אלישיב הסתמך על יתד או לא?הרב עובדיה הסתמך על תשובות מהגניזה הקהירית או לא?
למה אתה לא יכול לענות תשובה בכן או לא?זה כמו להגיד, הרב אלישיב הסתמך על יתד או לא?
אתה לוקח כל מיני גיבובי גיבובי דברים ששמעת אי פעם מאיזה מיישיב בישיב"ק ומשתמש בהם.
ילדי הקט, לך ללמוד, ותבוא לפורום לדבר.
התשובה היא חד משמעית לא.למה אתה לא יכול לענות תשובה בכן או לא?
כבר יצא קונטר' בשם מחולת המחנים, שרבני האשכנזים לא הכירו את חכמי ספרד, את הגינת ורדים שהוא אחד מספרי היסוד שמרן החיד"א מביא ממנו הרבה, וגם רעק"א מציין עליו, הם כותבים עליו 'רב ממצרים' כאילו איזה רב שכונה. אז אם היבי"א יסמוך עליו, מבחינתם זה מחבר לא מוכר שא"א לסמוך עליו, (אני כותב כדוגמא בעלמא)"סומך דבריו על איזה מחבר אף אם כי א"א לסמוך עליו"
הרב מאיר יוחנן מירושלים טוען שכן.הרב עובדיה הסתמך על תשובות מהגניזה הקהירית או לא?
מה איכפת לי מקונטרס כזה או אחר, ואם הכינוי 'רב ממצרים' הוא בעייתי, וכי חסר כינויים כאלה בספרות מסויימת.כבר יצא קונטר' בשם מחולת המחנים, שרבני האשכנזים לא הכירו את חכמי ספרד, את הגינת ורדים שהוא אחד מספרי היסוד שמרן החיד"א מביא ממנו הרבה, וגם רעק"א מציין עליו, הם כותבים עליו 'רב ממצרים' כאילו איזה רב שכונה. אז אם היבי"א יסמוך עליו, מבחינתם זה מחבר לא מוכר שא"א לסמוך עליו, (אני כותב כדוגמא בעלמא)
ובלי התשובה חסר הסימוכין והביסוס לתשובה.מה הפירוש, סומך על איזה מחבר... רוב ככל התשובות ביבי"א בנויים על פסיקת מרן השו"ע ומבסס את הפסק גם ע"י עוד סניפים וסימוכים.
אין שום בעיה להפעיל את הראש בסברא בלימוד הסוגיא.לא פוסק מסברא וכיו"ב.
לא היה אכפת להם סתם לצאת נגד הגר"ע יוסף בלי לבדוק?הרבה מהם לא למדו יבי"א ולכך כך הם כתבו.
למה לא? כי כותב דברים שאתה לא אוהב?וחבל שאתה מצטט מדברי ספר שאני לא יודע אם אפשר לסמוך עליו,
כיון שיש מבזים גדולי ישראל, אני מראה שההיפך הוא הנכון, והם הולכים בדרך סלולה מהקדמונים.וגם אם הסטייפלר אמר מה שאמר, מי התיר לך לומר,
איני יודע על מה אתה מדבר, אבל בהקשר לענין תביא.אולי תביא גם את הציטטות שכתב מרן הרב שך זצ"ל על אחד מגדולי הדור שליט"א, האם זה הדרך שלך...
רובם יצאו עליו כיון שאמר להכנס לקאולציה של רבין, יתד יצאו עליו רק בגלל זה לא קשור לפסיקה.לא היה אכפת להם סתם לצאת נגד הגר"ע יוסף בלי לבדוק?
זו התשובה לכל דברי הקה"י הנ"ל?רובם יצאו עליו כיון שאמר להכנס לקאולציה של רבין,
יתד לא מעניין.יתד יצאו עליו רק בגלל זה לא קשור לפסיקה.
נראה לך שלזה התכוון הסטייפלר?! אם כן - כדאי שתעשה שיעור בית דחוף ורק אח"כ תחשוב להתחיל לכתוב במקומות ציבוריים...מתשובות בגניזה הקהירית או להסתמך על כל מיני דברים, לא כולם אחזו מזה.
מה אתה מתכוין פוליטיקה?הרב שך הלך עמו יד ביד בהקמת ש"ס. אע"פ שידעו שהוא חולק על החזו"א והיב"א כבר הודפס והופץ עשרות שנים קודם לכן.
הכל פוליטקה.
וחבל שאתה מצטט מדברי ספר שאני לא יודע אם אפשר לסמוך עליו,
איני יודע מה אתה שח ומשיח ומגבברובם יצאו עליו כיון שאמר להכנס לקאולציה של רבין, יתד יצאו עליו רק בגלל זה לא קשור לפסיקה.
הרב שך הלך עמו יד ביד בהקמת ש"ס. אע"פ שידעו שהוא חולק על החזו"א והיב"א כבר הודפס והופץ עשרות שנים קודם לכן.
הכל פוליטקה.
?וכן נדפס בספריו אמרי דעת כ"פ
יש שמה מכתבים חריפים נגד ג"ע מרן הגרע"י זצוקללה"ה וזיע"א.
נכון מאד.איני יודע מה אתה שח ומשיח ומגבב
אני יודע שהר' יצחק סיפר כמה פעמים
עוד כשהוא היה בישיבת חברון [להוי אומר 50 שנה אחורה]
שאחד מהרבנים שם יצא נגד יביע אומר ואמר תראו איך הוא פוסק, לוקח ערימת ספרים וממיין , מי שמתיר ימינה ומי שאוסר שמאלה
אח"כ עושה ספירת מלאי אם הוא רואה שעדיין יש עודף לאוסרים, אז הוא שולף איזה מחבר מהגניזה הקהירית כדי שיהיה רוב למתירים ואז פוסק כמותם.
וכו' וכו' עיין בכתובים ובשיעורים שסיפר זאת כמה פעמים
ולא זו בלבד- אלא גם שהיה עושה זאת מול כל התלמידים.......
ב. עוד סיפור מספר- שכשהיה בחור נכנס לסטייפלער וצעק עליו למה אביו בא לב"ב למסור שיעורים וכו' וכו'.
וכל סיפורים אלו היו מלפני 50 שנה ואף יותר
גם אם הרב עובדיה לא תמיד צדק, יש פעמים רבות שהוא צדק והאשכנזים טעו, וכל צורבא מרבנן יודה בזה, והם מביאים רק את האשכנזי שטעה ולא את הספרדי שצדק.
ומטעים ומכשילים.
אבל בעלי בתים וכד' ממש לא יודעים ולא מעלים על הדעת שיתכן דבר כזה.
אנשים שקוראים את המשנ"ב דרשו ורואים דעה שנכתבה בסתם בטוחים שאין חולק
ידוע איך ר' חיים היה מקבל בחיבה את הילקו"י.
נכון. דיברתי על הפעמים שכן.לפעמים זו מחלוקת בהלכה, לא "הספרדי צדק והאשכנזי טעה" כמו בניסוח הגס שלך.
נכתב במפורש שהוא לא כמו הרב גורן...ואם בשבילם הרב עובדיה הוא כמו הרב גורן, אז מבחינתם הוא לא ראוי לציטוט. כמובן שלדידן הם טועים מאוד, אבל אי אפשר לבוא בטענות אליהם, בוודאי שלא כאשר המו"צים והרבנים שמינה הרב עובדיה ושלוחי דרבנן פוסקים כהגר"ע ולא מזכירים כלל את החולקים, כשמבחינתם שום דבר לא קיים חוץ ממנו.
א"א לעצום את העיניים. פעמים שאכן כך הוא!הטעיה ומכשול זו בדיחה, כביכול הפוסק דלא כהגר"ע "נכשל".
כנראה שאתה מסתובב רק אצל בני תורה... אשריך!בעלי בתים אינם עיוורים, הם רואים שהגר"ע לא מוזכר בספר, וכשהם רוצים הלכה הם פותחים ילקוט יוסף ולא ספר בהוצאת דרשו.
לא.לשיטתך גם אסור להדפיס את השו"ע ללא הערות יביע אומר שחולק על השו"ע פעמים רבות (שהרי "קיבלנו הוראות מרן"), וזה מכשול והטעיה לציבור הרחב שיחשוב שבאמת פוסקים כהשו"ע.
יש תיעוד שהוא מקבל בחיבה? מעניין לראות. היום הכל מתועד.
יותר נראה כמי שכפאוהו.
כמו כן, רב שאומר דבר כזה מגלה שאין תורתו לשם שמים, אא"כ אמר זאת על אפיקורוס וכד'.
אין סיכוי שבעולם שרב "ימחוק" ו"יעלים" רב מסויים, אא"כ אותו רב הוא חוטא/מתחזה וכד'.
נכתב במפורש שהוא לא כמו הרב גורן...