אם לא מציינים לפסקי הגרע"י והילקו"י - מטעים בהלכה ומכשילים את הרבים

הרב עובדיה הסתמך על תשובות מהגניזה הקהירית או לא?
זה כמו להגיד, הרב אלישיב הסתמך על יתד או לא?
אתה לוקח כל מיני גיבובי גיבובי דברים ששמעת אי פעם מאיזה מיישיב בישיב"ק ומשתמש בהם.
ילדי הקט, לך ללמוד, ותבוא לפורום לדבר.
 
זה כמו להגיד, הרב אלישיב הסתמך על יתד או לא?
אתה לוקח כל מיני גיבובי גיבובי דברים ששמעת אי פעם מאיזה מיישיב בישיב"ק ומשתמש בהם.
ילדי הקט, לך ללמוד, ותבוא לפורום לדבר.
למהמ אתה לא יכול לענות תשובה בכן או לא?
 
למהמ אתה לא יכול לענות תשובה בכן או לא?
התשובה היא חד משמעית לא.
אתה בכלל לא מבין על מה היה הויכוח איתו, ולי אין כח להסביר. אולי משהו אחר יפנה מזמנו להשיב לך א' ב' של מחלוקת בהלכה.
 
"סומך דבריו על איזה מחבר אף אם כי א"א לסמוך עליו"
כבר יצא קונטר' בשם מחולת המחנים, שרבני האשכנזים לא הכירו את חכמי ספרד, את הגינת ורדים שהוא אחד מספרי היסוד שמרן החיד"א מביא ממנו הרבה, וגם רעק"א מציין עליו, הם כותבים עליו 'רב ממצרים' כאילו איזה רב שכונה. אז אם היבי"א יסמוך עליו, מבחינתם זה מחבר לא מוכר שא"א לסמוך עליו, (אני כותב כדוגמא בעלמא)

מה הפירוש, סומך על איזה מחבר... רוב ככל התשובות ביבי"א בנויים על פסיקת מרן השו"ע ומבסס את הפסק גם ע"י עוד סניפים וסימוכים. לא פוסק מסברא וכיו"ב. הרבה מהם לא למדו יבי"א ולכך כך הם כתבו.

וחבל שאתה מצטט מדברי ספר שאני לא יודע אם אפשר לסמוך עליו, וגם אם הסטייפלר אמר מה שאמר, מי התיר לך לומר, אולי תביא גם את הציטטות שכתב מרן הרב שך זצ"ל על אחד מגדולי הדור שליט"א, האם זה הדרך שלך...
 
כבר יצא קונטר' בשם מחולת המחנים, שרבני האשכנזים לא הכירו את חכמי ספרד, את הגינת ורדים שהוא אחד מספרי היסוד שמרן החיד"א מביא ממנו הרבה, וגם רעק"א מציין עליו, הם כותבים עליו 'רב ממצרים' כאילו איזה רב שכונה. אז אם היבי"א יסמוך עליו, מבחינתם זה מחבר לא מוכר שא"א לסמוך עליו, (אני כותב כדוגמא בעלמא)
מה איכפת לי מקונטרס כזה או אחר, ואם הכינו 'רב ממצרים' הוא בעייתי, וכי חסר כינויים כאלה בספרות מסויימת.
 
מה הפירוש, סומך על איזה מחבר... רוב ככל התשובות ביבי"א בנויים על פסיקת מרן השו"ע ומבסס את הפסק גם ע"י עוד סניפים וסימוכים.
ובלי התשובה חסר הסימוכין והביסוס לתשובה.
לא פוסק מסברא וכיו"ב.
אין שום בעיה להפעיל את הראש בסברא בלימוד הסוגיא.
הרבה מהם לא למדו יבי"א ולכך כך הם כתבו.
לא היה אכפת להם סתם לצאת נגד הגר"ע יוסף בלי לבדוק?
 
וחבל שאתה מצטט מדברי ספר שאני לא יודע אם אפשר לסמוך עליו,
למה לא? כי כותב דברים שאתה לא אוהב?
וגם אם הסטייפלר אמר מה שאמר, מי התיר לך לומר,
כיון שיש מבזים גדולי ישראל, אני מראה שההיפך הוא הנכון, והם הולכים בדרך סלולה מהקדמונים.
אולי תביא גם את הציטטות שכתב מרן הרב שך זצ"ל על אחד מגדולי הדור שליט"א, האם זה הדרך שלך...
איני יודע על מה אתה מדבר, אבל בהקשר לענין תביא.
 
לא היה אכפת להם סתם לצאת נגד הגר"ע יוסף בלי לבדוק?
רובם יצאו עליו כיון שאמר להכנס לקאולציה של רבין, יתד יצאו עליו רק בגלל זה לא קשור לפסיקה.
הרב שך הלך עמו יד ביד בהקמת ש"ס. אע"פ שידעו שהוא חולק על החזו"א והיב"א כבר הודפס והופץ עשרות שנים קודם לכן.
הכל פוליטקה.
 
מתשובות בגניזה הקהירית או להסתמך על כל מיני דברים, לא כולם אחזו מזה.
נראה לך שלזה התכוון הסטייפלר?! אם כן - כדאי שתעשה שיעור בית דחוף ורק אח"כ תחשוב להתחיל לכתוב במקומות ציבוריים...
 
הרב שך הלך עמו יד ביד בהקמת ש"ס. אע"פ שידעו שהוא חולק על החזו"א והיב"א כבר הודפס והופץ עשרות שנים קודם לכן.
הכל פוליטקה.
מה אתה מתכוין פוליטיקה?
למה הרב שך יצא נגדו? סתם לצער תלמיד חכם? סתם ליצור פילוג?
 
רובם יצאו עליו כיון שאמר להכנס לקאולציה של רבין, יתד יצאו עליו רק בגלל זה לא קשור לפסיקה.
הרב שך הלך עמו יד ביד בהקמת ש"ס. אע"פ שידעו שהוא חולק על החזו"א והיב"א כבר הודפס והופץ עשרות שנים קודם לכן.
הכל פוליטקה.
איני יודע מה אתה שח ומשיח ומגבב

אני יודע שהר' יצחק סיפר כמה פעמים

עוד כשהוא היה בישיבת חברון [להוי אומר 50 שנה אחורה]
שאחד מהרבנים שם יצא נגד יביע אומר ואמר תראו איך הוא פוסק, לוקח ערימת ספרים וממיין , מי שמתיר ימינה ומי שאוסר שמאלה

אח"כ עושה ספירת מלאי אם הוא רואה שעדיין יש עודף לאוסרים, אז הוא שולף איזה מחבר מהגניזה הקהירית כדי שיהיה רוב למתירים ואז פוסק כמותם.

וכו' וכו' עיין בכתובים ובשיעורים שסיפר זאת כמה פעמים

ולא זו בלבד- אלא גם שהיה עושה זאת מול כל התלמידים.......

ב. עוד סיפור מספר- שכשהיה בחור נכנס לסטייפלער וצעק עליו למה אביו בא לב"ב למסור שיעורים וכו' וכו'.

וכל סיפורים אלו היו מלפני 50 שנה ואף יותר
 
בלת"ק
כידוע שהגרמ"יל ליפקוביץ הורה להוציא את ספרי מרן הגרע"י מביהמ"ד
וכן נדפס בספריו אמרי דעת כ"פ
ורבים מהעורכים בדרשו המה תלמידיו.
וספרי בנו, זה ענין אחר, הלא ידוע לכל שיש בהם הרבה טעויות ולשה"ר, וביזוי ת"ח.
ואפי' בתי מדרשות ספרדים כבר מתעלמים ממנו לגמרי, כמו שיראה הרואה בכל ספרי כסא רחמים והוראה ברורה, מ"ב יש מצליח מהדו"ח [השמיטו מה שכבר הדפיסו ודו"ק] הגר"א מלכה, הגר"נ בן סניור, מו"ר הגר"י ברכה בברכת יצחק, ברכת יהודה להגר"י ברכה, וכל לומדי ההלכה בעיון
 
איני יודע מה אתה שח ומשיח ומגבב

אני יודע שהר' יצחק סיפר כמה פעמים

עוד כשהוא היה בישיבת חברון [להוי אומר 50 שנה אחורה]
שאחד מהרבנים שם יצא נגד יביע אומר ואמר תראו איך הוא פוסק, לוקח ערימת ספרים וממיין , מי שמתיר ימינה ומי שאוסר שמאלה

אח"כ עושה ספירת מלאי אם הוא רואה שעדיין יש עודף לאוסרים, אז הוא שולף איזה מחבר מהגניזה הקהירית כדי שיהיה רוב למתירים ואז פוסק כמותם.

וכו' וכו' עיין בכתובים ובשיעורים שסיפר זאת כמה פעמים

ולא זו בלבד- אלא גם שהיה עושה זאת מול כל התלמידים.......

ב. עוד סיפור מספר- שכשהיה בחור נכנס לסטייפלער וצעק עליו למה אביו בא לב"ב למסור שיעורים וכו' וכו'.

וכל סיפורים אלו היו מלפני 50 שנה ואף יותר
נכון מאד.

ובכ"ז הרב שך הלך עימו יד ביד עד ממשלת רבין.

אין שום קשר לשיטת הפסיקה.

החרימו אותו והשפילו אותו בגלל הפוליטיקה, לא בגלל היתר המכירה ולא איסור הפאה.
 
ראשי תחתית