פפושדו - דעת רבותינו

  • יוזם האשכול יוזם האשכול זולדן
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
גירת אותנו כהוגן
א"א לראות את כל תשובת מרן הנאמ"ן???
 
סליחה. בטעות.
מצ"ב בשלימות.
 

קבצים מצורפים

בלא קשר לאשכול. אבל מה שאומר שם על המוצרים שהבד"ץ מורידים להם את ההכשר בפסח, שהם כשרים לספרדים, כיוון שסיבת הורדת ההכשר היא קטניות, אינו נכון במציאות כלל, ובהרבה מוצרים שיורד להם ההכשר אין ברשימת הרכיבים שום קטניות, וזאת מלבד החשש שכיוון שאין השגחה מהודרת על הליין הכשל"פ יתכן ויש שם מוצרים נוספים שאינם כשרים למהדרין לפסח. ולמזהיר ולנזהר וכו'.
ייש"כ, עכ"פ באווירה משעשעת זו אספר שלפני כ10 שנים רציתי לקנות איזה מוצר שירד ממנו הבד"ץ, והתקשרתי לבד"ץ לשאול "למה" האם הסיבה שירד ההכשר זה קטניות ואם אני כספרדי יכול לאכול על צד שאין בעיה אחרת. וענה לי מאן דהו, כך: "אין למה!! אין למה!!, אנחנו מקבלים 1000 טלפונים ביום! תתקשר אחרי הפסח!!....[אמר, וניתק...]".
 
במענה לשאלת מאזין ששאל את הרב אברהם יוסף שליט"א בתוכנית "שמור וזכור" האם יש בעיה בצריכה של שמן קנולה בחג הפסח: "אני לא יודע מי זה אמרו. לכל שמועה צריך שתהיה התבססות. אם אין התסבססות אסור לדבר. ומי שמדבר הרבה פעמים מוציא דיבה, נכשל בבעיות של בן אדם לחברו ועוד הרבה דברים. ולכן, אם יש התבססות הלכתית אז יש מה לדבר" אמר הרב.

ולגבי השאלה: כל מה שרוכשים לפסח יש גם בד"צ. ואשרי חלקו של מי שמצליח לקיים את הסדר של כל ימי חג הפסח באוכל בכשרות בד"צ". הרב הוסיף ותקף את הבד"צים האשכנזים שלמרבה האבסורד לא נותנים כשרות לאוכלי קיטניות: "לצערינו הבד"צים האשכנזים לא נותנים כשרות על קיטניות, הם לא כותבים לאוכלי קיטניות, הם בכלל לא מתייחסים. בשבילם הספרדים הם כמו אוויר, זה זלזול, זה חוסר הוגנות".

הרב סיכם את התשובה למאזין לגבי שמן הקנולה: "לספרדים מותר כל דבר שיש בו קיטניות למהדרין. ולפיכך אין שום בעיה ומי שרוצה שלא לאכול שיהיה בריא".
 
עוד אמר שלפני כמה שנים הוא התקשר 'לנותן הכשרות'!! וביקש לבוא לראות, והוא דחה אותו בבוז: האם כל אחד שירצה לבוא לבקר ניתן לו?? אולם כשהתחיל לדבר נגד - בשנה שעברה התקשר אליו מישהו מטעמו ואמר לו שהוא מזמין אותו לבוא. ואז כבר לא רוצה כיון שהדבר מכור מראש.
לא הבנתי את התירוץ, למה לא רוצה לבוא לבדוק ולהציל את ישראל מאיסור כרת?
 
לא הבנתי את התירוץ, למה לא רוצה לבוא לבדוק ולהציל את ישראל מאיסור כרת?
הוא רוצה, מאוד
אבל הוא לא עושה צחוק.
הוא אחראי.
ולפי הבנתו, אם אפשר במפתיע, הוא לא מאמין בזה.
ככה הוא חושב.
 
ולפי הבנתו, אם אפשר במפתיע, הוא לא מאמין בזה.
כוונתך כנראה "אם אי אפשר במפתיע", אבל הטוענים מנגד 'מקשים' עליו למה לא מפתיע כיום. יש לו כמה חודשים כל שנה שיכול להפתיע מתי שרוצה.
ראיתי בשבת בעלון של הרב נקי שהוא אומר ששאל את המשגיח אם פעם ביקש להיכנס וענהו שלא, והמשגיח אמר שאף פעם לא השיב למישהו לא ואפי' לאנשים פרטיים, ושהרב מוזמן לבוא מתי שרוצה.
לא שמזמינים אותו לבוא ביום פלוני בשעה פלונית שאז יש מקום לומר שאינו שווה, אלא מזמינים אותו כיום שיבוא מתי שרוצה.
 
@הלכה ברורה אולי יש לך אפשרות לברר אצלו כיום בתור ראשון לציון.
הוא צריך לגלות את דעתו ברבים בזה.
כמדומה (אינני בטוח) שהוא טוען שיש להימנע מכך
אני שאלתי את הגר"ד יוסף שליט"א את שאלתך לפני 2-3 שנים, והוא סרב בכל תוקף לענות לי על מה ששאלת, הוא התחמק ושתק, וזה אומר דרשני ...
 
לסיכום:

רבי יעקב יוסף אומר שמכניסים מים כדי לחסוך, ויש בעיה של יין נסך ולכן אין לאכול גם לפני פסח. ולפני פטירתו נפרד ממרן ודיבר עמו על הנושא. מרן שאל למה לא בא אליו ואמר לא שלא נותנים להיכנס...
רבי שלמה עמאר ורבי אברהם יוסף שמרן סמך עליהם - התירו. לדבריהם כמובן לא מכניסים מים כדי לחסוך.
לרבי בקשי דורון הייתה בעיה עם חומרי ההתפחה והרב עמאר חלק עליו והתיר ומתיר גם היום (לפי הרב חותה).
רבי אופיר מלכא דחה את הטענות על חומרי ההתפחה, אבל מביא מחמיו הרב אלבז שטוען שהפפושדו מיועד להמון העם.
הרב חותה אומר שיש מחלוקת ויש להימנע מחמת ספק כרת, וטוען שרוצה לבוא למפעל בהפתעה ולבדוק את התבניות ועוד הרבה דברים ולא מאפשרים לו.
הרב אלבה טוען שיש בעיות קשות בחומר ההתפחה שלדבריו לא ידעו עליהם - חומר הבא מן המים ומייצר מים בעיסה.
מי אוכל פפושדו?
הרב עמאר לא אוכל פפושדו בגלל שאינה שמורה, הרב דוד לא אוכל בגלל ש"ברוך ה'" הרופא אסר עליו, אבל מעיד שמרן היה אוכל מפני שסמך על רבי אברהם. כך מעיד על הרב עובדיה גם הרב נקי.

יש עוד מה להוסיף?
 
נערך לאחרונה:
הרב עמאר לא אוכל פפושדו בגלל שאינה שמורה, הרב דוד לא אוכל בגלל ש"ברוך ה'" הרופא אסר עליו, אבל מעיד שמרן היה אוכל מפני שסמך על רבי אברהם. כך מעיד על הרב עובדיה גם הרב נקי.

יש עוד מה להוסיף?
גם בספר רבנו מעיד הרב אליהו שטרית כמדומה בתשס"ו שראה את מרן אוכל (כך בזכרוני ואינו לפני) בפסח פפושדו.
 
מי שהיה פעם ברכבת יש שם פס צהוב שלוקחים מרחק מהרכבת,
ויש לדון מה המקור לזה ולמה אסור לעבור את הפס הצהוב, ומה עם כוחא דהתירא עדיף?
וחוץ מזה שיש פה ספק שפיקא שמא יפול וגם אם יפול לא בטוח שבדיוק אז תעבור רכבת,
והתשובה היא שיש דברים שלא לוקחים בהם סיכונים כמוהו גם הפפושדו גם אם נגיד שמותר וגם אם נגיד שהמפקחים שם מפקחים כראוי עדיין זה דבר שצריך זהירות גדולה ובשניות יכול להיפסל וחייב להיות גם בדברים האלה פס צהוב שאותו אנחנו לא עוברים.
 
מי שהיה פעם ברכבת יש שם פס צהוב שלוקחים מרחק מהרכבת,
ויש לדון מה המקור לזה ולמה אסור לעבור את הפס הצהוב, ומה עם כוחא דהתירא עדיף?
וחוץ מזה שיש פה ספק שפיקא שמא יפול וגם אם יפול לא בטוח שבדיוק אז תעבור רכבת,
א. אה"נ, בגלל זה אנחנו מתירים לעבור את הפס הזה ועוד כל מיני כללים ומוסכמיות שמקובלות ברחוב.
ב. כוחא דהיתרא עדיף זה כשיש לך סיבה טובה לומר כן ע"פ כללים ומפי ספרים וסופרים. באמת אם יש צורך גדול לעבור את הקו בוודאי שיש להקל.
והתשובה היא שיש דברים שלא לוקחים בהם סיכונים כמוהו גם הפפושדו גם אם נגיד שמותר וגם אם נגיד שהמפקחים שם מפקחים כראוי עדיין זה דבר שצריך זהירות גדולה ובשניות יכול להיפסל וחייב להיות גם בדברים האלה פס צהוב שאותו אנחנו לא עוברים.
למה בשניות יכול להיפסל? לו יצוייר ומגיעים למסקנא שאין שום בעיה בחומר ההתפחה, אני לא רואה בעיה בזה (כיום).
 
ראשי תחתית