מעמד פתיחת בית ההוראה ובי"ד צדק "אהבת שלום" בעיר בית שמש

מים מתוקים

חבר פעיל
הצטרף
25/12/24
הודעות
36
במעמד מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א ובראשם ר"י חברת אהבת שלום מרן הגאון הגדול רבי יעקב הלל שליט"א,
אבות בתי הדין הגאון האדיר רבי יעקב אביעזרי טופיק שליט"א, רבינו הגאב"ד מרן הגאון רבי שלמה זעפרני שליט"א, הגאונים הגדולים רבי נתן הכהן קופשיץ שליט"א, רבי נפתלי נוסבוים שליט"א, רבי שריאל רוזנברג שליט"א
וחברי בית הדין הגר"א פרץ שליט"א, הגרי"ח שראבני שליט"א, הגר"מ טופיק אביעזרי שליט"א, הגר"א קורנפלד שליט"א, הגר"מ מאירוביץ שליט"א, הגר"נ אברג'ל שליט"א, הגר"ש שאהן שליט"א, הגר"א ספטנר שליט"א, הגרא"ז שטרנבוך שליט"א, הגרמ"ט דינקל שליט"א, הגר"ח אלבק שליט"א,
נפתח בית הוראה ובית דין צדק שע"י מוסדות אהבת שלום ביום שלישי א' דר"ח טבת בביהמ"ד "אהבת שלום" ברחוב מר עוקבא 3, רמת ב"ש ד'.
 
תמיד כואב לי הנושא שאהבת שלום עושים בתי הוראה כשרוב הרבנים הם ליטאים, האם אני צודק
או אולי זה נובע שאין לנו מספיק רבנים באזורים האלו
או שהם רוצים קונצנזוס

או שהם עדיין בשישי לאוקטובר [לפני המהפכה...]
כמובן שאני לא מעביר ביקורת אלא להבנת העניין, ויש להם הרבה הרבה זכויות בכל פעולותיהם הברוכות בציבור הספרדי ועולם הכוללים
 
הם מחפשים רבנים ברמה מאוד מסוימת
ואת זה לא תמיד יש אצלנו
לצערנו רוב מורי הוראה ספרדיים בקיאים בספרי מרן הגרע"י בעיקר
ולא בעמקי הסוגיות שו"ע נו"כ ומ"ב,
תסתכל על הרשימה ותראה ששם כולם עונים להגדרה הנ"ל.
בלי לפגוע באף א' חלילה.
 
לומר רוב מורי ההוראה הספרדים לא בקיאים בגמ' וטוש"ע זה קצת מוגזם, עומד לנגד עיני הרבה ת"ח בקיאים כראוי בסוגיות ההלכה בשורשם
יותר נכון לומר חלק מהמוצי"ם הצעירים בקווי הלכה שונים בקיאים יותר בפסקי הלכה למעשה וכו'
רק זה נכון שיש הרבה ת"ח ספרדים גדולים שבקיאים בסוגיות מאוד אבל נחבאים אל הכלים,
גם באהבת שלום עצמה יש ת"ח ספרדים שנחבאים אל הכלים גדולי עולם כמו חכם מנשה שוע הרב פנירי הרב שרבני ועוד
אבל בכל השכונות שהם פותחים זה נראה כאילו בדווקא מחפשים את כל הרבנים הליטאים
נראה כאילו צריכים את זה יותר מאשר רק רב מו"צ

אגב זה נושא בפני עצמו כל קווי ההלכה שיש להם חלק גדול בזיכוי הרבים ומאידך יש שמועות על בעיות קשות בצורה המהירה שצריכים לתת מענה
כמו גם התוכניות רדיו שרב עונה במקום בפרט בזמני לחץ ויש בזה לכאו' בעיות
וידוע בשם מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל שהיה מורה שלא לענות כך ברדיו, ופלא עצום על מה שקורה בפועל ודי לחכימא
 
נערך לאחרונה:
אגב זה נושא בפני עצמו כל קווי ההלכה שיש להם חלק גדול בזיכוי הרבים ומאידך יש שמועות על בעיות קשות בצורה המהירה שצריכים לתת מענה
כמו גם התוכניות רדיו שרב עונה במקום בפרט בזמני לחץ ויש בזה לכאו' בעיות
וידוע בשם מרן הגר"ע יוסף שליט"א שהיה מורה שלא לענות כך ברדיו, ופלא עצום על מה שקורה בפועל ודי לחכימא
יבואו ימים ויתבררר לעין כל חורבן התורה וההלכה בקוי ההלכה,
מוקדם לדבר ע"ז, בפרט שמטרת המקימים המה לש"ש,
אבל אין שום סינון איזה רב עונה ובאיזה הלכות
חורבן גדול שכל אברך ספרדי עונה בכל ארבע חלקי השו"ע
ויש עימדי עובדות נוראות ממש רח"ל.
 
תמיד כואב לי הנושא שאהבת שלום עושים בתי הוראה כשרוב הרבנים הם ליטאים, האם אני צודק
או אולי זה נובע שאין לנו מספיק רבנים באזורים האלו
או שהם רוצים קונצנזוס

או שהם עדיין בשישי לאוקטובר [לפני המהפכה...]
כמובן שאני לא מעביר ביקורת אלא להבנת העניין, ויש להם הרבה הרבה זכויות בכל פעולותיהם הברוכות בציבור הספרדי ועולם הכוללים
הם הרבה הרבה לפני השישי לאוקטובר...
זו המדיניות שלהם בכל הארץ.
הם מחפשים רבנים ברמה מאוד מסוימת
ואת זה לא תמיד יש אצלנו
לצערנו רוב מורי הוראה ספרדיים בקיאים בספרי מרן הגרע"י בעיקר
ולא בעמקי הסוגיות שו"ע נו"כ ומ"ב,
תסתכל על הרשימה ותראה ששם כולם עונים להגדרה הנ"ל.
בלי לפגוע באף א' חלילה.
ולכתוב את המצוטט, זה הזוי בעיני.
ובלי קשר לענין להורות בהלכות יורה דעה מה הקשר לדברים אחרים, יש מוצי"ם שבקיאים בהלכות חו"מ לפני ולפנים, ואינם מורים באוה"ח, או הפוך, ועל זה הדרך.
אומר משהו בענין, הגר"י הלל פגש פעם ראש ישיבה בחו"ל, והוא אמר לו שהוא מזיק לו באיסוף הכספים, כי התורמים מעדיפים לתרום למוסדות ספרדים, ואצלהם יש עירוב, בסמינר ועוד, והרי ברור שרצון ה' הוא שיהיו כולם כאחד. ענה לו אותו ראש ישיבה שהוא מסכים לו לומר שהוא עושה את התכלית, שכולם יחד, ושאר המקומות עשוים את הבדיעבד, שהם עדיין באמצע הדרך להגיע למצב הנכון......
 
אגב בכוללים של אהבת שלום רובם ספרדים וכל הכבוד על זה [בכוללי ערב לא יודע]
 
אגב בכוללים של אהבת שלום רובם ספרדים וכל הכבוד על זה [בכוללי ערב לא יודע]
העויילם חושב שהגר"י הלל נר"ו משוכנז, ולא היא.
אין ספרדי, בבלי אוטנטי ממנו.
רק שיש לו ויכוחים עם מרן היבי"א וזה הופכו למשוכנז.
וטעות נושנה היא.
איברא, דהוא מאמין בחיבור עם עולם התורה האשכנזי, ומוסדותיו יוכיחו שצדק. ובפרט בנות אלישבע. ואכמ"ל.
 
הם מחפשים רבנים ברמה מאוד מסוימת
ואת זה לא תמיד יש אצלנו
לצערנו רוב מורי הוראה ספרדיים בקיאים בספרי מרן הגרע"י בעיקר
ולא בעמקי הסוגיות שו"ע נו"כ ומ"ב,
תסתכל על הרשימה ותראה ששם כולם עונים להגדרה הנ"ל.
בלי לפגוע באף א' חלילה.
😂 😂 😂 על תגובתך

:cry::cry::cry: עליך
 
אומר משהו בענין, הגר"י הלל פגש פעם ראש ישיבה בחו"ל, והוא אמר לו שהוא מזיק לו באיסוף הכספים, כי התורמים מעדיפים לתרום למוסדות ספרדים, ואצלהם יש עירוב, בסמינר ועוד, והרי ברור שרצון ה' הוא שיהיו כולם כאחד. ענה לו אותו ראש ישיבה שהוא מסכים לו לומר שהוא עושה את התכלית, שכולם יחד, ושאר המקומות עשוים את הבדיעבד, שהם עדיין באמצע הדרך להגיע למצב הנכון......
לא מאמין שיש על הגלובוס ראש ישיבה שיכול "להזיק" להגר"י הלל שליט"א באיסוף הכספים.
הרב הלל הוא אחד מפלאי הדור בשילוב של החזקת תורה עם גדלות בהרבצת וידיעת התורה.
ורוב ככל התורמים יודעים זאת.
 
נערך לאחרונה:
לא מאמין שיש על הגלובוס ראש ישיבה שיכול "להזיק" להגר"י הלל שליט"א באיסוף הכספים.
הרב הלל הוא אחד מפלאי הדור בשילוב של החזקת תורה עם גדלות בהרבצת וידיעת התורה.
ורוב ככל התורמים יודעים זאת.
שמעתי מכלי ראשון, וזה היה לפני לפחות 15 שנה, ואני מאמין שזה היה בסוג של בדיחותא
העויילם חושב שהגר"י הלל נר"ו משוכנז, ולא היא.
אין ספרדי, בבלי אוטנטי ממנו.
אה"נ, דברים ידועים, אך יש בבית אחרים שמנהלים פרויקטים, הרי לא הרב בעצמו מנהל את כל רשת בתי ההוראה, ושם יש סינוור מסויים.
איברא, דהוא מאמין בחיבור עם עולם התורה האשכנזי, ומוסדותיו יוכיחו שצדק. ובפרט בנות אלישבע. ואכמ"ל.
השאלה למה אין שום אשכנזי שרואה בזה תועלת???
אתמההההה!!!
 
[בכוללי ערב לא יודע]
מה שמפריע לי בכוללי ערב זה בעיקר שרובם [לפחות מה שאני מכיר] נמצאים בבתי כנסת ליטאיים, במקום לחזק את הקהילות שלנו
ואם כי פעם דיברתי איתם על הנושא והם הסבירו את דעתם, מ"מ חושבני שהתועלת שתצמח לקהילה שיש בה כולל חשוב גדולה מאוד ושווה להתאמץ בשביל כך
 
איברא, דהוא מאמין בחיבור עם עולם התורה האשכנזי, ומוסדותיו יוכיחו שצדק. ובפרט בנות אלישבע. ואכמ"ל.
יש הבדל בין להתחבר עם ההנהגה וההשקפה הליטאית, לבין לעשות מוסד שחלקו ליטאיים, בקול יעקב זה כבר בוטל, וגם במוסדות החדשים [הת"ת בנווה יעקב] זה לא קיים, ולכאו' גם יותר מצליח מאשר בנות אלישבע
 
לפי השמועה גם בנות אלישבע יבוא יום וזה ישתנה
וזה מסיבה פשוטה, הבנות האשכנזיות הטובות מעדיפות ללכת לחדש סניף וכד', מה שיוצר פערים בבנות הספרדיות שהם יותר טובות וכו'
כעין מה שקרה בקול יעקב
 
לפי השמועה גם בנות אלישבע יבוא יום וזה ישתנה
וזה מסיבה פשוטה, הבנות האשכנזיות הטובות מעדיפות ללכת לחדש סניף וכד', מה שיוצר פערים בבנות הספרדיות שהם יותר טובות וכו'
כעין מה שקרה בקול יעקב
ההבדל הוא, שישיבות יש לאשכננזים הרבה, ולכן קול יעקב היה מיותר להם עד שהפך לספרדי
אבל סמינרים כבר שנים שלא נפתח חדש בירושלים ככה שאיןלהם כ"כ הרבה ברירות
 
אגב זה נושא בפני עצמו כל קווי ההלכה שיש להם חלק גדול בזיכוי הרבים ומאידך יש שמועות על בעיות קשות בצורה המהירה שצריכים לתת מענה
אישית, יצא לי כמה פעמים לשאול את קו ההלכה של הגר"ע פריד, ולמרות חוסר הרצינות העקרוני (לא יודעים תשובה מייד, מחמירים שלא לצורך ממש וכדומה) מעולם לא אמרו לי מותר על דבר אסור, ובדקתי אותם כמה פעמים.
הם עונים מיד מה שיש להם לומר, אם מבלבלים אותם ממש קצת הם נתקעים, והטריפו לי שלא לצורך תנור פשטידה ומחבת... אבל נראה שיש שם הנחיה להחמיר בלי חשבון, הם מחמירים כמו המחבר והרמ"א גם לספרדים וגם לאשכנזים - באופן מוצהר! וכו' וכו'.
 
אהבת שלום יש להם המון מעלות וזכויות
אבל להקצין עד כדי שאברכים שלומדים הלכה לא יכולים להביא ספרי מרן הרב עובדיה נ"ל קצת מוגזם
ויכוח הלכתי או השקפתי בסדר
אבל לאסור ספרי רב גדול???
וכי זה חשש כפירה או איזה רב פסול???
מקווה שיחזרו בתשובה
 
אהבת שלום יש להם המון מעלות וזכויות
אבל להקצין עד כדי שאברכים שלומדים הלכה לא יכולים להביא ספרי מרן הרב עובדיה נ"ל קצת מוגזם
ויכוח הלכתי או השקפתי בסדר
אבל לאסור ספרי רב גדול???
וכי זה חשש כפירה או איזה רב פסול???
מקווה שיחזרו בתשובה
אף א' לא אסר אף א'.
דמיונות שקשורים ברגשי נחיתות.
אהב"ש רצו לעשות מ"ב עם פסקי ספרד לפי כל הנהוג ומקובל עד הדור האחרון לפי פסקי בא"ח חיד"א רח"פ ומנהגי הספרדים.
אסור להם?????
לא כתבו נגד אף א' ולא ברמז.
תרגיעו.
לא לחינם הגה"צ עיר וקדיש רבנו מנשה שוע שליט"א, ממליץ בחום גדול לכל השומעים ללמוד במ"ב זה,
ואף שהוא חסיד מובהק ומושבע למרן הגרע"י.
 
נושא רגיש אבל כידוע יש שני צדדים למטבע, וכמו שבמשנה ברורה של אה"ש אין את פסקי מרן, כך גם תוקחים אותם הצד שכנגד
ובולט מה שכ' הרב המדובר [מפני הכבוד איני מזכירו כעת] על הרב השני [כנ"ל איני מזכיר שמות] עורך הסידור וכו'
ולכן בואו נשאיר את הנושא הרגיש מחוץ לשרשור, ונדון בבית ההוראה בפני עצמו
אגב, בבית ההוראה שלהם יש את הרבנים שכ"א פוסק לפי דרכו וידועים הדברים
רק בנראות הציבורית מאוד חשוב להם הקונצנזוס הליטאי ולכן מביאים את רבני אשכנז בקדמת הבמה
ב"ה שרוב ככל הציבור הצעיר כבר לא נצרך לזה [הרבה ובעיקר הודות למהפכה של מרן הגאב"ד שליט"א ועל ידו השני, האיש והאגדה, הרב שלמה טוויל] ועוד יבוא היום וגם הם יתקדמו ויצאו מהקונספציה של השישי לאוקטובר :)
 
אהבת שלום יש להם המון מעלות וזכויות
אבל להקצין עד כדי שאברכים שלומדים הלכה לא יכולים להביא ספרי מרן הרב עובדיה נ"ל קצת מוגזם
ויכוח הלכתי או השקפתי בסדר
אבל לאסור ספרי רב גדול???
וכי זה חשש כפירה או איזה רב פסול???
מקווה שיחזרו בתשובה
אולי ס"ל כדברי הקה"י הנודעים בארחות רבינו.
 
אגב הבית הוראה ביסודו בנוי על רבני העיר מי שמכיר יודע א"כ לא חייב לראות בצורה שלילית.
 
נאמר לי שבאהבת שלום בנוה יעקב בת"ת למדו בהתחלה בהברה אשכנזית.
זה נכון?
 
נאמר לי שבאהבת שלום בנוה יעקב בת"ת למדו בהתחלה בהברה אשכנזית.
זה נכון?
נפתח בהתחלה ע"י מנהל אשכנזי, ורק אח"כ עבר לניהול אהבת שלום
יתכן שהיה שינוי מההתחלה להמשך
אבל לא מכיר מקרוב אולי מישהו שגר בירושלים עיה"ק בנווה יעקב יוכל להחכים אותנו יותר
 

בין הסדרים:

ראשי תחתית