נוריאל עזרא
חבר קבוע
- הצטרף
- 15/2/25
- הודעות
- 323
אני לא רציתי לכנס במחלוקת זו רק אמרתי שכיוון שסובר שלרוב הראשונים לדעתו זה אסור לכן קירב זה וריחק זה כמובן שיש חולקים ולשיטתם באמת אין הבדל.אחר המחי''ר האחרונים הביאו שהמנהג מסבוסס על בה''ג ויש שיטות רבות בראשונים הסבורות שמקבלים בברכה גם אם בב'י משמע משבלי הלקט לא כן. וכמו שאמר הגר''ע עטייה לבנו שיש לחוש לחילול שבת טפי, מלחוש לדין סמוך לעשייתן ובפרט במצוה מתמשכת (וע' מה שהביאו אגרות הגר''מ מזוז בזה לרב יצחק, וגם בעטרת שלמה בארוכה), ולגבי תקיעות דעת רב האי גאון שהכל אמת, והובא ברא''ש וקילסו, ובריטב''א גם כן. וכמוש''כ הגריש''א להגרע''י שאין למחות בנוהגים כן שנוהגים ע''פ דברי הגאונים. ובפקט שהזוהר מסכים בזה. וא''כ דברי הקבלה יכריעו במח' הראשונים וכמו שעשה הב''י עצמו בתפילין בחוה''מ ובעוד דברים. וגם שם הגרע''י אמר שנכון להסביר לציבור שעדיף וכו'. אבל היום זה כבר הפך להיות "אסור", וכו' וכו', נגד מנהג קדמון כחמש מאות שנה שא''ש לפי הגאונים הראשונם והזוהר. וד''ב.