אם כבר זה בגלל שלא עשו ברכת כהנים כדינא דגמ' {יש הסוברים כך}כי אם כוונתך לחורבן אירופה
אם כבר זה בגלל שלא עשו ברכת כהנים כדינא דגמ' {יש הסוברים כך}כי אם כוונתך לחורבן אירופה
ברור שזה נכון.ותרצה או לא תרצה בבית שמחדירים את דקדוק ההלכה בצורה נכונה זה מרומם את הבית.
היינו הךברור שזה נכון.
יש בית של "דקדוק הלכה", ויש בית של "ריבוי חומרות" שזה שני דברים שונים.
ומי שהולך כמו פסקי מרן זצוק"ל בטהרת הבית ו"מכניס עצמו" לספק כרת - מה איתו!?ומי שמיקל הכי הרבה ומכניס עצמו לספק איסורים דרבנן/דאורייתא/כרת/סקילה הרי זה משובח קדוש יאמר לו
זה לא "דקדוק הלכה''ומי שהולך כמו פסקי מרן זצוק"ל בטהרת הבית ו"מכניס עצמו" לספק כרת - מה איתו!?
ברור שחומרות שיש להם מקור ויש פוסקים שחולקים המחמיר תע"ב.זה לא "דקדוק הלכה''
זה אולי "קיום ההלכה"
ברור שמי שמחמיר יותר נחשב שמדקדק יותר בהלכה
וזה לא אומר שמי שמיקל הוא שוטה רשע וגס רוח ח"ו, אבל זה לא דקדוק הלכה.
היה מרן הגרב"צ אומר (הובא באור לציון חכמה ומוסר) שמי שמחפש כל הזמן לעשות רק כמו מרן ולא מחפש לכתחילה להחמיר כשאר האחרונים, זה יראת "שלחן ערוך" ולא יראת "שמים"
כל החומרות כמעט יש להם מקור...ברור שחומרות שיש להם מקור ויש פוסקים שחולקים המחמיר תע"ב.
יכול להיות שכמה אחרונים לא אהבו את דברי הגרב''צ, אבל כל הפירושים המשונים בדבריו לא נכונים, כמו שיתבאר למעיין שם להדיא.בספר "נטעי גבריאל" התקיף את דבריו, (וכן בארחות רבנו התקיף האומרים כן) אולם בעין יצחק כתב בשם מרן זצוק"ל שוודאי כוונתו למליצה בעלמא.
הצג קובץ מצורף 7486הצג קובץ מצורף 7485
הצג קובץ מצורף 7483הצג קובץ מצורף 7484
נכון, ולכן פעמים בודדות מרן הגרע"י זצוק"ל כתב "ואין להחמיר".כל החומרות כמעט יש להם מקור...
אפשר לומר שאולי יש שסוברים שיש להחמיר נגד השו"ע. (מה שרבים מהאחרונים ועל צבאם מרן החיד"א כתבו שלציבור אין להורות להחמיר וכתבו על זה דברים קשים)יכול להיות שכמה אחרונים לא אהבו את דברי הגרב''צ, אבל כל הפירושים המשונים בדבריו לא נכונים, כמו שיתבאר למעיין שם להדיא.
אין שום קשר לדברי הגרבץ זצ"ל. דברי הסטייפלער הם על מי שבודה חומרות מליבו, ולא על מי שמחמיר באופן שיש הרבה אחרונים המחמירים נגד מרן, וכלשונו דבשו"ע ובפוסקים מאן דאמר הא אמר הא.וכן בארחות רבנו התקיף האומרים כן
להד''ממרן החיד"א כתבו שלציבור אין להורות להחמיר וכתבו על זה דברים קשים
לא אני אמרתי את זה, הרב בן ציון אמר, לך תתווכח איתו ...אבל לא לומר על מי שפוסק כמרן השו"ע ש"אין לו יראת שמים - אלא יראת השלחן ערוך"...
אף אחד מרבותינו, גם לא הרב עובדיה, לא אמר שיש מצוה לחפש להקל כהשו''ע כל הזמן ... וממילא ברור שדקדוק ההלכה מתבטא במי שלא מסתפק ב'עיקר הדין' אלא עושה מעבר- כי כך הורו רבותינו וגדולי האחרונים, ואנחנו עושים כמוהם וזה היראת שמים הכי גדולה שיכולה להיות.
איפה הוא כתב?מרן החיד"א כתבו שלציבור אין להורות להחמיר וכתבו על זה דברים קשים
להד''מ
כל ספרי החיד''א מלאים חומרות נגד מרן
עיין מחזיק ברכה סי' תסז.איפה הוא כתב?
ספריו מלאים בפסקים לציבור שהם חומרות נגד מרן השו"ע.
אין ענין "לחפש קולות"...אף אחד מרבותינו, גם לא הרב עובדיה, לא אמר שיש מצוה לחפש להקל כהשו''ע כל הזמן ... וממילא ברור שדקדוק ההלכה מתבטא במי שלא מסתפק ב'עיקר הדין' אלא עושה מעבר
ומרן הגרבץ חולק עליך וסובר שאם האחרונים מחמירים נגד מרן או בערווה וכו' עליך לחוש לדעתם וזה רצון הקב"ה ובמידה ואינך עושה זאת הרי שאינך ירא שמים אלא ירא שולחן ערוך.ואם אני הולך כמרן השו"ע ומקיים את דבריו וודאי שזה נחשב "יראת שמים" וודאי שיש מצוה ושכר בין על הקולות ובין על החומרות.
ומרן הגרע"י זצוק"ל חולק עליך בהבנת דברי האור לציון וסובר שכוונתו ל"מליצה בעלמא".ומרן הגרבץ חולק עליך וסובר שאם האחרונים מחמירים נגד מרן או בערווה וכו' עליך לחוש לדעתם וזה רצון הקב"ה ובמידה ואינך עושה זאת הרי שאינך ירא שמים אלא ירא שולחן ערוך.
הוא בסה''כ כותב שם שאין להורות חומרות בציבורעיין מחזיק ברכה סי' תסז.
לא ראינו לזה זכר בדבריו...ומרן הגרע"י זצוק"ל חולק עליך בהבנת דברי האור לציון וסובר שכוונתו ל"מליצה בעלמא".
זה לא משנה מה מרן זצ"ל הכיר או לא הכיר.ואני חושב שהוא מכיר אותו בהרבה יותר טוב ממך...
פתחת את החקרי לב מה שכתב על החיד"א?הוא בסה''כ כותב שם שאין להורות חומרות בציבור
אך יש שסוברים שלחשוש לשאר הארונים נגד מרן, כך הדין להורות, וממילא זה לא 'חומרא' אלא כך הדין
ואיפה האור לציון כתב שיש להחמיר כאחרונים נגד השו"ע?זה לא משנה מה מרן זצ"ל הכיר או לא הכיר.
יש את השיעורים והתשובות וצורת הפסק של מרן הגרבץ והם מדברים בעד עצמם.
ראית את פסקי החידא עצמו לאורך ולרוחב בכל ספריו?פתחת את החקרי לב מה שכתב על החיד"א