מה המקור הקדום ביותר שערב ראש חודש הוא עת רצון?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול עשרה זהב
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
עורר אותי מאן דהוא, שהשל"ה הק' בתפילה שלו לערב ראש חודש סיון כותב,

שראוי לומר את התפילה בכל ערב ראש חודש ובעיקר ערב ראש חודש סיון. משמע שבכל ער"ח הוא ראוי לזה.

בכ"א כמדומה שהרמ"ק קדם לשל"ה הק'.
 
מעיון במקורות הנ"ל משמע שהוא יום כפרה על כל העוונות שנעשו באותו החודש. דומיא דשעיר של ראש חודש.

אבל מנא לן שיום שעניינו הוא כפרת עוונות הוא עת רצון לתפילה?
 
מעיון במקורות הנ"ל משמע שהוא יום כפרה על כל העוונות שנעשו באותו החודש. דומיא דשעיר של ראש חודש.

אבל מנא לן שיום שעניינו הוא כפרת עוונות הוא עת רצון לתפילה?
עת רצון לכפרת עוונות
 
לא שמעתי בלתי היום.
יום מסוגל לכפרת עוונות זה משהו אחד.
ועת רצון לתפילה זה משהו אחר.
יתכן שהמקור למעשה הוא מד' השל''ה שהבאת לפני כן, אבל ילפי' הא מהא - כמו שיום כיפור הוא עת רצון לכפרת עוונות , הוי גם עת רצון לתפילה ובקשה וכו' ולכן אומרים ביוה''כ ''אבינו מלכנו'' ושאר בקשות בתפילה, אף שאינן קשורות כ''כ למחילת עוונות
ולכן נקרא ער''ח בשם ''יום כיפור קטן'' כי הוא דומיא דיום כיפור, ויתכן שמזה למד השל''ה לענין דידן
 

בין הסדרים:

ראשי תחתית