אפשר שגם אביו מודה שבלי בית אינו מברךשו"ת אור לציון חלק ג - באורים פרק ז - דיני בדיקת חמץ אות ט
ויש לדעת שהרכב חייב בבדיקה ככל רשותו של אדם, ומי שאינו בודק אלא את רכבו, (וכגון המתארח אצל אחרים, וראה בזה להלן בבאורים לתשובה י"ט), חייב בבדיקה בו בברכה
הצג קובץ מצורף 2683
הצג קובץ מצורף 2684
פלא שלא השגיח בדקדוק לשונו הטהור של אביו זצ"ל בשו"ת יחוה דעת חלק א סימן ה
וכן הדין בענין בדיקת חמץ במכונית הפרטית, שרגילים לקחת לתוכה מצרכי מזון של חמץ, שאף על פי שמנקים היטב את המכונית לפני ליל י"ד לבל ישאר בה שום חשש חמץ, אף על פי כן צריך לבדקה בליל י"ד לאור הנר, כמצות חז"ל. ברם, אין לחזור ולברך על ביעור חמץ כשבא לבדוק במכונית, אלא די במה שמברך בביתו על ביעור חמץ בשעת הבדיקה, ועל סמך ברכה זו יחזור ויבדוק החמץ במכוניתו. ואף על פי שיש מרחק מסויים ביניהם, אין ההליכה נחשבת הפסק. עי"ש.
הרי דס"ל בבירור שמכונית צריכה ברכה אלא שנפטר בברכה שמברך בבית וההליכה לא הוי הפסק
וצ"ל או ש'עורכי' הספר ילקוט יוסף כתבו כן ולא הרב יצחק יוסף בעצמו, וזהו כבודו לומר שהעורכים כתבו כן ולא הוא.
ואם הוא בעצמו כתב כן - נראה בודאות שאם יראו לו דקדוק זה יחזור בו, דתורה אמת כתיב בה, שכן ראוי להיות חוזר.
כך מדוייק מדבריו. עיין היטב.איפה אבא שלו אמר לברך???
מדיוקים, לא יורדים על אנשים.כך מדוייק מדבריו. עיין היטב.
הוא סובר שרכב צריך ברכה אלא שנפטר בברכת הבית, ואין הפסק הליכה.
כל קורא את ההלכה הזו בלא נגיעות אישיות מבין שהוא סובר שרכב צריך ברכה אם לא היה מה שיפטור אותו.
שיניתי בעקבות בקשתך.מוטב תעשה הרב כהן או שתמחק את ההודעה, או שתכתוב אותה כמו שצריך באמת. שככה נראה ומסתבר מאוד וכו'
זהו דיוק מוכרח.מדיוקים, לא יורדים על אנשים.
מאוד יתכן שהיה אומר סב"ל. וזה כלל גדול אצלו.
בפרט שרואה דעת גדולי הזמן שמורים לא לברך.
ראשית יש"כ שקיבלת דעת קטנים ממך בגיל ובדואי בודאי בתורה, כי העיקר לבקש את האמת באמת ולא כסיסמא.זהו דיוק מוכרח.
אני דייקתי כך שנים, ותמיד אני אומר בשיעורים שדעת הרב עובדיה והאור לציון שמברכים על רכב.
רואים שהסברא הפשוטה של הרב עובדיה, לפני שראה את שאר חכמי זמננו [שנדפסו רק מאוחר יותר] היא לברך על רכב, וזוהי הסברא הפשוטה של האור לציון, ותו לא מידי.
לא חושב שהוא חשב על זה, משום שלא הביא כלל את הדיוק הזה.ומסתמא בנו חשב
התם שאני כיון שהבין שיש בזה זיכוי הרביםמצאנו הרבה פעמים שהרב עובדיה בשנותיו האחרונות היה מורה כדעת כמה מחכמי דורנו לברך כנגד אחרים, כמו בחנוכה במסיבות וכדומה.
ריכזתי את ההערות על הרב בן ציון לקובץ. העליתי שם וכאן.השאלה המרכזית מדוע אינך מרכז כזה דבר לפונדק אחד ומדפיס אותו לתועלת הציבור.
היכא?העליתי שם וכאן.
בטוחני שחכם בן ציון שמח מאוד בשמים מקובץ זה, ומצוה שיתפרסם בבתי המדרש.
חסום לי בנטפרי, אבל הקישור שמור אצלי. (ושם תיקן והוסיף "הרב").פסק של אופיר מלכא ורבני הרדיו". ושמחיתי באותם אנשים איך מזכירים שמו של גאון עולם בלי תואר הרב, והם אמרו לי מה אתה רוצה ככה אמר "מרן הרשל"צ"
לא התכוונתי לסרטון זה, אלא ששאלו אותו שאלה בשבת.חסום לי בנטפרי, אבל הקישור שמור אצלי. (ושם תיקן והוסיף "הרב").