[]לכאורה יש לחלק בין מנהג לנהגו, כי אין חולק על כך שנהגו כן, וכל ההשגה של הרב יצחק היא על זה שיש מנהג שכזה (ונהגו היינו שנהגו למעשה, ומנהג היינו שכן הוקבע בכלל ישראל וכו')
שבהליכות מועד כתב שנהגו, והשאלה היא האם אכן יש כזה מנהג (לא שמעשית נהגו כן, אלא שנהגו כן מחמת מנהג, והבן)
וע"ז טוען הרב יצחק בצדק, כי אין שום מנהג כזה
וזה שנהגו כן אינו משום שיש מנהג כזה, ועל אחת כמה וכמה שזה שנהגו כן אינו יכול ליצור מנהג כזה
והנ"מ, שאם יש מנהג כזה, הרי מעיקר הדין אסור, וככל מנהג שישנו,אמנם, אם אין מנהג אלא רק שלמעשה נהגו כן, הרי מעיקר הדין אפשר[/]
בקיצור: יש מנהג ויש נהגו, וזה שנהגו אינו מורה שיש מנהג, ומנהג לא יכול להיווצר ע"י שנהגו