וכך פסק הרב אברהם יוסף, בנו של הגר"ע יוסף, בתשובה לשאלת מאזין ברדיו קול חי: "מותר לשמוע זמרים גויים. אם לא מבינים את שפתם, מותר לשמוע אפילו אישה גויה".
ובענין זה (שמיעת קול אשה) ההיתר הוא מאביו הגר"ע יוסף. ואין נפק"מ בין גויה ליהודיה. ראה בשו"ת יביע אומר (חלק א' או"ח סי' ו'), והעלה להקל, אם אינו מכיר את הזמרת. ותחילה פסק שאם ראה את תמונתה אסור, ונמשך אחריו בנו הרב דוד בספר "בירור הלכה" (סי' ע"ה סעיף ט"ו, סוף ס"ק י"ז), "מותר מעיקר הדין לשמוע קול זמר של אשה... ואם ראה פעם תמונתה יש לאסור".
ובספר הנ"ל לא זכר שהגר"ע יוסף חזר בו והורה להקל אפילו אם ראה את תמונתה, ובלבד שלא ראה אותה במציאות, וזה לשונו בשו"ת יביע אומר חלק ט' (או"ח סי' ק"ח אות מ"ג):
"ומה שכתבתי שם (היינו ביבי"א חלק א') שאם ראה אותה בתמונה גם כן אסור, אינו מוכרח, שיש לומר דהא דאמרינן בתענית וכו' זהו רק כשראה אותה בחיים חיותה במלוא קומתה, וכ"כ הגאון רבי יוסף חיים בספרו בן יהוידע (תענית ה), שאם ראה אותה בצורה ותמונה לבד, אין לחוש".
וא"כ לפי הגר"ע מותר לשמוע גם זמרת, גויה או יהודיה, כשלא ראה אותה במציאות ממש. ואם שרה שירי עגבים, ואינו מבין את שפתה, יש להקל גם כן, כי אין זה נקרא "שירי עגבים" אם אינו מבין את השפה.
וכן מעשה רב, דידוע ומפורסם שהגר"ע יוסף היה שומע זמרות ערביות (וצ"ע, שאברך בבית מדרשו של בנו הרב משה יוסף סיפר בשמו ששאל את אביו מה היא אומרת, ואמר לו 'אתה יודע, בחור אוהב בחורה ודברים כאלה' וא"כ הבין שמדובר בשירי עגבים, ואולי צ"ל שלא האזין למילים אלא רק למנגינה).
וכן פורסם בתקשורת ע"י העיתונאי ניצן חן: "בלילות היה יושב וכותב פסקי הלכה תוך כדי האזנה לקלטות של עבד אל-ואהב, פריד אל-אטרש או אום כלתום. עד היום הוא נוהג לשבת בלילה ולכתוב תוך כדי האזנה לקלטות, ובעת נסיעה במכונית הוא מבקש מנהגו לשים לו את אחת הקלטות האהובות עליו. מדי פעם, לפני שהשיר מתחיל, מסנן הרב "יימח שמם".
בכתבה על בתו, הגב' עדינה בר שלום, מובא: "יום אחד נכנס הרב הביתה ומצא את שתי בנותיו מאזינות ללהיט "רוזה רוזה" של יהורם גאון. במקום לכבות את הרדיו או לנזוף בבנות, לקח הרב דף ועט והחל להתאים לשיר את מילות הקדיש. "הוא ניסה את כוחו בפיוט הרבה פעמים", מחייכת עדינה, "יש כמה שירים שהוא כתב על מנגינות ערביות. בעיקר של אום-כלתום שהוא אהב, ושל לילה מורד שאבא שלה היה חזן".
ראיתי שמביאים גם מהרב יוסף ישראלזון זצ"ל, חתנו של הגריש"א שהותיר אחריו תכריך כתבים בהם שמר וקיבץ פסקי הלכות ששמע בעצמו מפי חמיו, בין השאר הותיר גם קובץ הלכה למעשה בדיני ייחוד.
בסופו של קובץ זה, הוסיף עוד מס' הלכות בהלכות צניעות, שחלקם פורסמו, וחלקם לא מיועדים לרבים.
אחת ההלכות שפורסמו והיא הלכה למעשה מפי הגרי"ש נאמרה אודות קול באשה, משמיעת שירת אישה מקלטת. הגרי"ש פסק כי אין בזה קול באשה ערווה, וכי אם דבר זה גורם להרהורים, הרי הוא אסור מדין אביזרייהו, ולא שנא אם מדובר באשה, או בגבר.
כמו כן בשו"ת ציץ אליעזר כתב ע"פ הראבי"ה וספר "מטה משה", כי ברדיו מותר אפילו לשמוע קול זמרת אישה מוכרת. הוא מסביר כי לשיטתם, השמיעה האסורה היא רק כזו שיכולה להביא לקירוב מיידי. בנוסף כתב, כי קול העובר דרך הרדיו אינו קול האשה המקורי וממילא אינו נכלל באיסור.