ברכת הבמבה, 'האדמה' או 'שהכל'?

  • יוזם הנושא יוזם הנושא אור יעקב
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
  • מומלץ
כבר כתבתי לך ש'במקרה' כל מי שאומר לברך אדמה על במבה הם תלמידי הרב יצחק...
בוא נשים את הדברים על השולחן.
אני די בטוח שאם הרב אלקנה ישראל היה אומר לברך על במבה "האדמה" (עם כל הספר שכתב וכו'), והרב יצחק יוסף היה רואה את זה וממשיך להורות לברך שהכל, שרוב ככל תלמידי הרב יצחק היו מתעקשים לברך שהכל ולא האדמה, (וגם מוצאים הרבה דחיות למש"כ בספר).
 
יש הרבה 'בתי מדרש' ורבנים שאינם נוגעים וקשורים זה לזה. אם 'כולם' [כולל בית מדרשו של הרב משה לוי והרב דוד יוסף והרב אופיר מלכה ושאר תלמידי חכמים שתראה בספריהם] לא מבינים שזה אדמה וכל אחד מטעמו אומר שזה שהכל, ורק בית המדרש של הרב יצחק מבין שזה אדמה - לא נראה לך מופרך?
אני לא מבין בסיפור יותר מדי, אבל כפי שזה נראה רוב הרבנים שכתבו שהכל לא יודעים מה המציאות ולא בדקו וביררו את העניין.
מן הסתם יש כאלו שכן, אבל אם תראה שיש 100 רבנים גדולים שמורים לברך שהכל, ומולם רק בודדים האדמה, מתוך ה-100 יש אולי 1-2 שביררו מה המציאות וכו', ועוד כמה בודדים ששמעו את המציאות ממה שהובא בספרים ובעדויות וכו', וכל השאר סומכים על מה שנראה להם או על מה ששמעו ממי שנראה לו. (או בכלל חושבים שגוף הבמבה עשוי מבוטנים וכו').
 
וכל הודעה שניה אני רואה שלא באמת עברתם על התשובה של הרב אלקנה שליט"א.
עברתי על דבריו מתחילה ועד סוף.
ואני אומר כאן באחריות מלאה:
שהכל.
ומי שמברך האדמה, מכלל ספק ברכה לבטלה לא יצא. וחמור מכך.
וכבוד אלוקים הסתר דבר
 
הרב דוד יוסף שליט"א כתב לגבי פלאפל שברכתו האדמה אף על פי שהחומוס כתוש ומערבבים בו פתיתי לחם ומטגנים אותו בשמן עמוק ועוד שמים בו תבלינים!

- ועל במבה אין בה שום תבלין, לא מטגנים אותה ולא מערבבים בה כלום חוץ מזילוף מועט של חמאת בוטנים!


מאי נשתנה הפלאפל הזה מכל הבמבות??
שוב, כותבים בלי התחלה של עיון.
כל הנושא בבמבה זה גידול מיוחד, ובלי זה ברור ששהכל.
מה הקשר לפלאפל ששם ניכר, ואפי' לא גידול מיוחד!
רבונא דכל עלמא!!!!
מבקשים שתגיב על כל ההערות החמורות והכואבות שהעירו לך לעיל, בטרם תמשיך להגיב הודעות שאין בהם ממש.
 
וכבוד אלוקים הסתר דבר
הרב אלקנה
ת''ח בקיא גדול
ומאד נערץ על תושבי מגדל העמק
אולם האמת חייבת להאמר כמעט בכל נושא פוסק היפך כל חכמי הדור.
שמן למאור אסור לנר חנוכה
בזמן שהגרע''י הגרנ''ק הגריש''א ועוד רבות התירו בלי פקפוק
ואין בכל פלפוליו הארוכים כמלא נימא להכרע דעת לאסור.
וכך לגבי חשמל, מצרף סברות של אלה שלא נודע להם צורת החשמל בכלל, והפך את זה כמעט לאיסור ממידת חסידות
ושמעיקר הדין מותר להתשמש במיקרופון בבית כנסת ועוד כיוצא בזה, הדבר מצוי רק בבכי''נ של זרמים מסויימים, ואכמ''ל.
וכן אמר שבשעת הדחק אפשר להשתמש בפיתות שבחנויות כמצה.
ועוד דברים אשר תצלינה האזניים מלשמוע.
אף שהוא ת''ח ואני מכבדו מאד, אך אני מדבר על הפסקים.
והפסקים הם כנגד רוב גדולי ומאורי הדור,
שתמיד איכא התם איפכא מסתברא.
והבסיס לא חזק.
כנלענ''ד.
ואם שגיתי איתי תלין משוגתי
 
אולם האמת חייבת להאמר כמעט בכל נושא פוסק היפך כל חכמי הדור

צריך לדון בכל דבר לגופו של ענין, ולא לקחת אדם ולהשמיץ אותו על סמך כמה פסקים שכתב. ראיתי כמה ת"ח שעשו להם את זה, וזה מכוער מאוד בעיני. הלכו ובדקו בכל ספריהם ומצאו פסקי הלכה "פיקנטיים" ועל סמך זה הוציאו להם שם רע.

גם אם שגה בכמה עניינים, אין זה פוסל את האדם, כמו כן אם חלק על גדולי הדור, כל עוד הוא בר הכי.

אגב, בענין החשמל ראה להרב אסי הלוי אבן יולי בשו"ת נחלת לוי שגם הגיע למסקנה דומה.
 
צריך לדון בכל דבר לגופו של ענין, ולא לקחת אדם ולהשמיץ אותו על סמך כמה פסקים שכתב. ראיתי כמה ת"ח שעשו להם את זה, וזה מכוער מאוד בעיני. הלכו ובדקו בכל ספריהם ומצאו פסקי הלכה "פיקנטיים" ועל סמך זה הוציאו להם שם רע.
אין לי משהו אישי והדגשתי.
אולם תלמידו הביא לי כמה ספרים שלו וקראתי סימן אחר סימן וזה הרושם שלי.
 
אולם תלמידו הביא לי כמה ספרים שלו וקראתי סימן אחר סימן וזה הרושם שלי.

זה הרושם שלך מכמה סימנים בודדים, כפי שפירטת.

ובאופן כללי, חידושים מלמדים על גדלות, ועל כתפיים רחבות. ומי שפוחד לחדש, צריך להתבייש ולא להיפך.

אבל אם יש לך הערות ספציפיות ואתה טוען שכל הראיות שלו אינן ראיות וכו', תגיב לגופו של ענין.
 
זה הרושם שלך מכמה סימנים בודדים, כפי שפירטת.
כתבתי כמה ספרים.
הדוגמאות שנתתי הם דוגמאות בעלמא.
ובאופן כללי, חידושים מלמדים על גדלות, ועל כתפיים רחבות. ומי שפוחד לחדש, צריך להתבייש ולא להיפך.

אבל אם יש לך הערות ספציפיות ואתה טוען שכל הראיות שלו אינן ראיות וכו', תגיב לגופו של ענין.
זכותי להביע רושם כללי מתוך מכלול של פסקים. על סגנון חשיבה.
וזכותך לחשוב אחרת
 
אם ישנם אחרים שצפו בהסרטה והם אינם מנועים מלספר בבקשה שיספרו.
אני מכיר את הסרטון הזה
באו למרן זצ"ל הג"ר יצחק הרב משה ועוד אחד מצפת שהוציא ספר על ברכת הבמבה
הם רצו הקדשה או הסכמה לספר ואז יהיה ראיה שהרב פוסק שצריך לברך אדמה
למעשה הרב נתן למחבר ברכות וסטירות וכו' ולא הסכים להתייחס לגופם של דברים
יש כאלו שמביאים ראיה שהנה, הרב לא הסכים, ויש שדחו שלא רצה להיכנס לנושא שבניו דנים בו כדרכה של תורה ואת והב בסופה
ומובטחים אנו שבסוף נעשים אוהבים זל"ז בקרוב ממש אמן כן יהי רצון

כמובן שמטבע הדברים סרטון אותנטי בתוך הבית מגלה דברים שכלפי חוץ היו נוהגים אחרת, כך זה בכל מקום, בבית יותר זורמים וכו'
 
אני מכיר את הסרטון הזה
באו למרן זצ"ל הג"ר יצחק הרב משה ועוד אחד מצפת שהוציא ספר על ברכת הבמבה
הם רצו הקדשה או הסכמה לספר ואז יהיה ראיה שהרב פוסק שצריך לברך אדמה
למעשה הרב נתן למחבר ברכות וסטירות וכו' ולא הסכים להתייחס לגופם של דברים
כנראה ראית רק חלק מהסרטון
יש המשך והוא העיקר ולכן מה שכתבת
יש כאלו שמביאים ראיה שהנה, הרב לא הסכים, ויש שדחו שלא רצה להיכנס לנושא שבניו דנים בו כדרכה של תורה ואת והב בסופה
לא רלוונטי. כי בהמשך הסרטון הדברים ברורים מאד.
 
סתם נידון שלא קשור לעניין
לרב אלקנה והרב יצחק שליט"א אם בירך שהכל על דבר מסויים ולא כיוון לפטור, מברך אחרי זה האדמה על הבמבה.
- רציתי לדעת אם לרב דוד שליט"א ודעימיה, אם בריך "האדמה" על דבר מסויים ולא כיוון לפטור, אם יברך "שהכל" על הבמבה?
 
בוא נשים את הדברים על השולחן.
אני די בטוח שאם הרב אלקנה ישראל היה אומר לברך על במבה "האדמה" (עם כל הספר שכתב וכו'), והרב יצחק יוסף היה רואה את זה וממשיך להורות לברך שהכל, שרוב ככל תלמידי הרב יצחק היו מתעקשים לברך שהכל ולא האדמה, (וגם מוצאים הרבה דחיות למש"כ בספר).
לא נכון בכלל, (במיוחד אם היתה עדות של מרן זצוק"ל)
- פוק חזי לעניין משחקים בשבת, שדעת מרן שליט"א שהם מוקצה (וכך כתב בדעת מרן זצוק"ל) ורבים מתלמידיו כתבו בזה תשובות שאינם מוקצה וכן כולם מורים היום. (וכן האריך בזה כיד ה' הטובה עליו הרב אלקנה שליט"א)
 
עברתי על דבריו מתחילה ועד סוף.
ואני אומר כאן באחריות מלאה:
שהכל.
ומי שמברך האדמה, מכלל ספק ברכה לבטלה לא יצא. וחמור מכך.
וכבוד אלוקים הסתר דבר
אם אתה עברת או מישהו אחר מה הבעיה להוציא קונטרס או משהו על ההערות שלו על ההלכה ברורה??
שוב, כותבים בלי התחלה של עיון.
כל הנושא בבמבה זה גידול מיוחד, ובלי זה ברור ששהכל.
מה הקשר לפלאפל ששם ניכר, ואפי' לא גידול מיוחד!
רבונא דכל עלמא!!!!
מבקשים שתגיב על כל ההערות החמורות והכואבות שהעירו לך לעיל, בטרם תמשיך להגיב הודעות שאין בהם ממש.
הגבתי ע"ז כבר לפני אם לא ראית... 👇
פלאפל שעובר את כל התהליך הנ"ל יכול להיות שטעם החומוס ניכר...
אולם במבה שאינה עוברת שום הוספת חומרים טעם התירס בוודאות לא ניכר...
 
לא. אנחנו מצפים ומבקשים מ @אור יעקב שיביא אותה מהרב יצחק ומהרב אלקנה.
וכל זמן שלא הביא אותה שלא יספר לנו מה דעת מרן זצ"ל בענין ברכת הבמבה...
אתה מצפה ממני...
אתם הם אלה שהתחילו אם זה שיש הסרטה. (נגד הכת"י ונגד עדויות של מרן שליט"א ועוד)
"המוציא מחבירו עליו הראיה"
 
אתה מצפה ממני...
אתם הם אלה שהתחילו אם זה שיש הסרטה. (נגד הכת"י ונגד עדויות של מרן שליט"א ועוד)
"המוציא מחבירו עליו הראיה"
כבר הודית לעיל בשם הרב אלקנה שישנה הסרטה.
כעת תדאג שיוציאו אותה...
 
- רציתי לדעת אם לרב דוד שליט"א ודעימיה, אם בריך "האדמה" על דבר מסויים ולא כיוון לפטור, אם יברך "שהכל" על הבמבה?
לא. כי סו"ס זה ספק האדמה.
לשיטת הרב יצחק זה בכלל לא ספק אלא ודאי האדמה.
אבל לשאר כל השיטות זה שהכל וספק האדמה. (כמו שוקולד, צ'יטוס וכו' שזה שהכל וספק).
 
ראשי תחתית