מרן זצוק"ל והרבה מפוסקי זמנינו כתבו שכל הסימנים של הכוכבים זה היה בזמנם שלא היה להם "מורה שעות" (שעון בלעז...)בפרט שהשו"ע כתב שם להדיא שהתוספת מחול על הקודש זה כדי שיראו כוכבים 'קטנים רצופים', וכתבו הפוסקים שזה כ35-40 דקות אחרי השקיעה - עי' בכה"ח שם, ולא סגי ב20 דקות אחרי השקיעה שזה כוכבים 'בינוניים', וממילא אתי שפיר שהתחילו לפחות לפחות 20 דקות או 25 דקות אחרי השקיעה, שבזה כשמסיימים שמו"ע או עכ"פ כשמגיעים לאתה חוננתנו הגיע הזמן הזה, אבל 20 דקות זה לא זמן התוספת כלל.
- אבל בזמנינו שיש לנו שעון ואנחנו יודעים בדיוק מתי היא השקיעה ומתי צאת הכוכבים ויודעים שהראשונים כתבו שדי בשיעור "כל שהוא" לתוספת שבת, אפשר להתפלל כנ"ל.
ועוד נראה לי לבאר שנידון דידן דומה ממש להקדמת תפילת ערבית בפלג בער"ש, שהרי היום בהרבה מקומות לא נוהגים כן אפי' שבשו"ע ובפוסקים נתבאר שראוי לנהוג כן. מ"מ כיון שסו"ס "פורשים ממלאכה" קודם השקיעה חשיב "תוספת שבת".
וה"ה לנידון דידן שאפי' שמתפללים ערבית מייד בצאה"כ, מ"מ כיון שמלאכה עושים רק אחרי הרבה זמן זה נחשב "תוספת שבת".